Silnik Chrysler 2.5 CRD 16V DOHC 143KM to konstrukcja firmy VM Motori – włoskiego producenta silników wysokoprężnych. Firma zajmuje się produkcją silników wysokoprężnych do łodzi motorowych, kutrów jak również samochodów. Jednostka weszła do produkcji w roku 2001 i zastąpiła bardzo wadliwą i przestarzałą wersję 2.5TD która przysporzyła użytkownikom wiele problemów. Konstrukcja oparta na prostych rozwiązaniach, cztery zawory na cylinder, system wtryskowy III generacji z bezpośrednim wtryskiem Common Rail. Układ został wyposażony we z wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch o ciśnieniu 1600 bar !!! (ich zaletą jest możliwość regeneracji w razie uszkodzenia).
W odróżnieniu od starszej wersji w silniku zastosowano rozrząd oparty na pasku a jego interwał przypada na 90 tys. km lub 5 lata. Jednostka wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii VGT co pozwoliło na osiągniecie wysokiego momentu obrotowego 340Nm oraz uniknięcie tgz turbodziury. W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały oraz mało awaryjny i przy odpowiednie eksploatacji można liczyć na pokonanie kilkuset tysięcy kilometrów bez żadnych awarii. Na minus trzeba zaliczyć słabszą kulturę pracy oraz przeciętną dynamikę, po za tym jest to jednostka udana pod względem trwałości .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |