Fiat

Silnik Fiat 1.3 MultiJet II 16V 75KM-80KM DPF

14249
Silnik Fiat 1.3 MultiJet II 16V 75KM-80KM DPF

Silniki Fiat 1.3 / 1.6 / 1.9 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.3 Multijet II 75 KM to II GENERACJA tej jednostki, seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz system Start&Stop. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano t nowej generacji wtryskiwacze o ciśnieniu wtrysku 1600 barów. Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.


Nowe silniki MultiJet II zapewniają opytmalizację procesu spalania po przez  zastosowania wtrysku Injection Rate Shaping (dwa wtryski następujące po sobie) które redukują poziom hałasu oraz zużycia paliwa. Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania, do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys. Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!! Problematyczne jest usytuowanie misy olejowej która jest osadzona bardzo nisko i często dochodzi do jej uszkodzenia w skutek czego wycieka olej co może skończyć się zatarciem silnika.


Pamiętamy że mamy do czynienia z silnikiem wyposażonym w DPF i przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania co wiąże się z poważnymi problemami. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za niski poziom spalania oraz dużą trwałość. Po stronie plusów należy również zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niski awaryjność
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie EGR
  • seryjny DPF
  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po po.35.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.4)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 6.7/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

20%
25%
25%
10%
10%
10%
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

26.05.2019 trekking
(8.7)
Opinia: polecam, autko godne uwagi, super oszczedne, bezawaryjne, pakowne i zwinne, wszedzie sie zmiesci, silnik rewelacja , jezdze tylko na syntetykach, duzo by tu poisac, jestem nim zachwycony
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.3 multijet
  • Rocznik / Przebieg: 2015
  • Spalanie: 4.1 l/100km
Polecam
17.11.2016 Ludwik
(4.3)
Opinia: "Ten silnik to tragedia w połączeniu z DPF. Pomimo robienia dalszych tras, 1.3 nie jest w stanie skutecznie oczyścić DPF. Wymieniam olej co 3-4 tys. km. ze względu na znaczne podwyższanie się stanu przez wpadająca ropę. Sam motor dość głośny, a spalanie mało rewelacyjne -
  • 8.0/10
  • 1.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: Splash / 75 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 / 104000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
20.02.2015 Anonim
(9.3)
Opinia: dobry bezawaryjny silnik,największy atut to bardzo niskie spalanie i to przy nodze na gazie,dynamika też wystarczająca.Same plusy i do tego rozrząd na łańcuchu."
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: : Punto Evo 1.3 16V Multijet75KM
  • Rocznik / Przebieg: 140tys 2010r
Polecam