Silnik Fiat 1.9 MultiJet o mocy 90KM jest odmianą z rodziny MultiJet która miała zastosowanie od 2007 roku do 2009r. Wersja 90-konna była stosowana na rynek zachodni i nigdy nie była dostępna w polskim salonie. Jednostka poza mocą nie różniła się od wersji 120-konnej niczym nawet moment obrotowy jest identyczny 255Nm. Konstrukcja 8 zaworowa z wtryskiem bezpośrednim Common Rail II z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch Ich niewątpliwą zaletą jest duża trwałość a w razie awarii możliwość regeneracji. Również w tej wersji silnik jest wyposażony w koło dwumasowe jednak nie jest ono tak awaryjne jak to mam miejsce w odmianie 120KM.
Wpływ na wyższą żywotność ma mniejsza moc a co za tym idzie mniejsze obciążenia. W jednostce w większości nie występuje DPF jednak mogą występować pojedyncze odmiany wyposażone w filtr cząstek stałych !!!Jak na moc 90KM silnik jest dosyć dynamiczny i bezproblemowo daje rady z płynnym poruszaniem się pojazdu. Do najczęstszych usterek trzeba zaliczyć problem z EGR-em oraz czujnikiem położenia wału. Jednak nie są to problematyczne awarie które pociągają duże koszty. Awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie a dostępność części jest bardzo duża. Reasumując odmiana 1.9 Multijet 90KM jest jednostką bardzo trwałą i niskiej awaryjności niezłej dynamice i niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (9.0) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 9.5/10 |
Dynamika | 8.0/10 |