Silnik Fiat 1.9 MultiJet o mocy 140KM to konstrukcja 16-zaworowa z 6-biegową skrzynią biegów stosowana od 2003 roku. Jednostka w odróżnieniu od wersji JTD różniła się zastosowaniem wtrysku Common Rail II generacji oraz osprzętu.Wydajniejszy układ wtryskowy o ciśnieniu 1450 bar dzielony na 5 sekwencji oraz wydajniejsza pompa wysokiego ciśnienia. Zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano większa turbosprężarkię o zmiennej geometrii łopatek firmy Garett.Zwiększono również sprzęgło i wzmocniono dwumasę.
Zarówno wersja JTD jak i Multijet stosuje wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować. Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zaliczyć problemy z EGR-em dodatkowo awarie termostatu czy przepływomierza. Nie są to tak bardzo kosztowne usterki biorąc pod uwagę że mamy doczynienia z dieslem CR. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę. W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy niski poziom spalania i brak uciążliwych i kosztownych napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 5) | (8.5) |
Trwałość | 9.2/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 8.2/10 |