Silnik Fiat 1.9 MultiJet o mocy 150KM to konstrukcja 16-zaworowa z 6-biegową skrzynią biegów, która zadebiutowała w 2004 roku w Alfie Romeo 156. Jednostka w odróżnieniu od wersji JTD różniła się zastosowaniem wtrysku Common Rail II generacji oraz osprzętem. Wprowadzono wydajniejszy układ wtryskowy o ciśnieniu 1450 bar dzielony na 5 sekwencji oraz wydajniejszą pompę wysokiego ciśnienia. Zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano większa turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek firmy Garett. Zwiększono również sprzęgło i wzmocniono dwumasę. Zarówno wersja JTD jak i Multijet stosuje wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować.
Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zaliczyć problemy urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym !!!Jest to bardzo poważna awaria która doprowadzała do uszkodzenia silnika. W 2007 roku konstrukcja została poprawiona jednak ta usterka lubiła się powtarzać. Kolejnym problemem był zbierający się nagar na kolektorze oraz klapach wirowych oraz problemy z EGR-em. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę. W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy niski poziom spalania i brak uciążliwych i kosztownych napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Silnik 1.9 MultiJet 150KM została zastąpiona w roku 2008 jednostką 2.0 MultiJet 165KM w Lancii Delta .
Silnik 1.9 JTDM-MultiJet 16V 150KM znajdziemy pod maską aut takich firm jak Opel 1.9 CDTI Cadillac 1.9 TID Saab 1.9 TID pod inną nazwą .
Średnia (głosów: 7) | (8.8) |
Trwałość | 9.7/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 8.8/10 |