Silnik Ford 1.8 D 8V 60KM miała zastosowanie w modelach Ford Escort oraz Ford Fiesta w latach 90-tych i były najsłabszą odmianą z rodziny Endura-D.
1.8 D jednostka wysokoprężna koncernu Ford, która zadebiutowała w 1989 roku. Pierwsze silniki generowały moc 60KM i były konstrukcjami wolno ssącymi. Jest to jedna z najprostszych konstrukcji wysokoprężnych. Brak tutaj jakiegokolwiek osprzętu jak np. koła dwumasowego lub turbosprężarki. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie ciężko używać tych dwóch pojęć w przypadku tego silnika.
Przykładowo Ford Escort osiąga pierwszą setkę po około 20 sekundach. W późniejszym okresie moc jednostki zwiększono do 75KM dodając doładowanie co nieznacznie polepszyło osiągi. Do najczęstszych grzechów jednostki należą wycieki oleju a w wersji doładowanej awarie turbosprężarki. Spowodowane jest to w dużej mierze wiekiem i wyeksploatowaniem poszczególnych jednostek. Przełomowym okazał się rok 1993 kiedy to pojawiła się jednostka 1.8TD generująca moc 90KM z turbosprężarką wyposażoną w intercooler. W stosunku do swoich poprzedników silnik ten charakteryzuje przyzwoita dynamika oraz zadowalające poziomy spalania.
Jednostka w dobrym stopniu znosi kontakt z paliwem kiepskiej jakości w przeciwieństwie do nowoczesnych Diesli. Po stronie minusów należy zapisać przedwcześnie zrywający się pasek rozrządu,niską kulturę pracy lub awarie turbiny wynikające głównie z wieku jednostki. Koszta serwisu oraz napraw nie należą do specjalnie wysokich i nie powinny zrujnować naszego budżetu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompa
pompa wtryskowa
Średnia (głosów: 1) | (8.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 4.0/10 |