Ford

Silnik Ford 2.0 TDDi 16V Duratorq 86KM-90KM D5BA

9841
Silnik Ford 2.0 TDDi 16V Duratorq 86KM-90KM D5BA

Silniki Ford TD / DI / TDDi są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Mazda

Silnik Ford 2.0 TDDI o mocy 86 lub 90KM o oznaczeniu D5BA zadebiutował w 2000 roku, występował w modelu Mondeo III oraz Transit Mk5. Jednostka występowała jeszcze w odmianie 115KM. Silnik posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy pompy wtryskowej Bosch VP 30 lub 44. Ta odmiana współpracowała z trubosprężarką o stałej  geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.



Do najczęstszych grzechów tej jednostki należą awarie koła dwumasowego, pompy wtryskowej. Niestety poważniejsze naprawy pociągną za sobą wysokie koszta. Użytkownicy silnika 2.0TDDI chwalą sobie go za stosunkowo niskie poziomy spalania, przyzwoitą dynamikę. Po stronie minusów należy zapisać nie najlepszą kulturę pracy silnika.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni-pompy rozdzielaczowej Bosch VP 30 lub 44

Zalety

  • niskie zużycie paliwa
  • rozrząd oparty na łańcuchu
  • duża dostępność części zamiennych

Wady

  • słaba kultura pracy silnika
  • awarie pompy wtryskowej
  • awarie wtrysków
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Przy 250.000km zalecane sprawdzenie stanu Łańcucha rozrządu !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.9)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 7.2/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
25%
75%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

21.01.2023 Mondeo sedan MK3
(8.7)
Opinia: W mojej ocenie silnik naprawdę bardzo dobry, bezawaryjny, oczywiście przy jakichś 180tys km poszła dwumasa i wymienione sprzęgło, od tego czasu na szczęście nic się nie dzieje. Samochód w rodzinie od nowości, w tej chwili 350.000km i szkoda, bo niestety rdza karoserii i podwozia, ale
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezobsługowy, Małoawaryjny, Nie bierze oleju, Rozrząd na łańcuchu
  • Silnik: 90KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
31.03.2020 MK3 TDDI 90 KM
(9.3)
Opinia: Oprócz tego co pisali poprzednicy ważnym elementem który potrafi unicestwić pancernego Mariana (Mondeo) z silnikiem TDDI 90 KM to pomysł forda na przeniesienie napędu pompy wspomagania na pompę wody. KLIN, tak jest to klin który lubi się wyrobić i ukręcić gdzie tracimy napęd pompy wody.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - jak na 90 KM i wagę auta jest nadwyraz zgrabny w przyspieszaniu. - Pancerny Marian stary klekot
Wady: -głośny zimny na ciepłym lepiej. - pada dwumasa
  • Silnik: 90 KM TDDI
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 500 000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
31.03.2020 Mondeo MK3
(9.3)
Opinia: 2.0 TDDI 90 KM silnik z woła roboczego jakim jest Transit. Fakt, jest głośny, typowy klekot lat 90' bo cóż to jest innego jak stare 1.8 TD z nowszym mającym spełniać jakies normy ekologiczne systemem wtrysku bezpośredniego realizowanej przez pompę rotacyjną VP 30 lub 44.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: -niskie spalanie -rozrząd na łańcuchu (nieśmiertelny) -niskie koszty eksploatacji -Ceny części ogólnodostępne i niskiej lub średniej półce cenowej
Wady: -Głośny na zimnym (choć miło posłuchać starego klekotania) -Dwumasa niestety słyszalna jest i faktycznie pada (ale można ją zastapić jednomasowym kołem)
  • Silnik: B5Y TDDI 90 KM
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 400000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
08.07.2015 FioleK
(7.3)
Opinia: "Kupiony od Turka prawdopodobnie skręcony o jakieś 100 000 - zakładam, że realny przebieg przy zakupie 228500km. Zaraz po zakupie zrobiony dwumas ze sprzęgłem dociskiem wysprzęglikiem nowymi śrubami etc... Samo sprzęgło kosztuje normanie - te opinie, które to są z kwotami 2500-3000zł to kompletne sprzęgło
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDDI 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 285000km
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
22.08.2013 Tolek
(5.0)
Opinia: "Niestety jednostka bardzo awaryjna ,miałe Mondeo z tym silnikiem padły mi wtryski dwa przy 167 tyś regeneracja po 800 zł ,problem również był z pompą wtryskową została podratowana i jeszcze w kolejce było sprzęgło .Pozbyłem sie go z uśmiechem na twarzy ,oczywiście po kazyjnej cenie
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: Ford Mondeo
  • Rocznik / Przebieg: 2003 170tyś
Odradzam