Silniki Ford TD / DI / TDDi są stosowane w samochodach marki
Silnik Ford 2.0 TDDI o mocy 86 lub 90KM o oznaczeniu D5BA zadebiutował w 2000 roku, występował w modelu Mondeo III oraz Transit Mk5. Jednostka występowała jeszcze w odmianie 115KM. Silnik posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy pompy wtryskowej Bosch VP 30 lub 44. Ta odmiana współpracowała z trubosprężarką o stałej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.
Do najczęstszych grzechów tej jednostki należą awarie koła dwumasowego, pompy wtryskowej. Niestety poważniejsze naprawy pociągną za sobą wysokie koszta. Użytkownicy silnika 2.0TDDI chwalą sobie go za stosunkowo niskiepoziomy spalania, przyzwoitą dynamikę. Po stronie minusów należy zapisać nie najlepszą kulturę pracy silnika.
Opinia:
W mojej ocenie silnik naprawdę bardzo dobry, bezawaryjny, oczywiście przy jakichś 180tys km poszła dwumasa i wymienione sprzęgło, od tego czasu na szczęście nic się nie dzieje.
Samochód w rodzinie od nowości, w tej chwili 350.000km i szkoda, bo niestety rdza karoserii i podwozia, ale
gdyby nie to pewnie utrzymywalibyśmy go jeszcze ze 20 lat. Mało pali, brak elektroniki i dpfa, naprawdę samochód niezawodny.
9.0/10
9.0/10
8.0/10
Zalety:
Bezobsługowy,
Małoawaryjny,
Nie bierze oleju,
Rozrząd na łańcuchu
Silnik:
90KM
Rocznik:
2001
Przebieg:
350000
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
31.03.2020MK3 TDDI 90 KM
(9.3)
Opinia:
Oprócz tego co pisali poprzednicy ważnym elementem który potrafi unicestwić pancernego Mariana (Mondeo) z silnikiem TDDI 90 KM to pomysł forda na przeniesienie napędu pompy wspomagania na pompę wody. KLIN, tak jest to klin który lubi się wyrobić i ukręcić gdzie tracimy napęd pompy wody.
Oczywiscie pancerny Marian nie zagrzeje się od razu 14 L płynu pancernego mariana i żeliwny blok wytrzyma spokojnie dojazd do najbliższego serwisu. Aha, przy wyimianie pompy wody kiedykolwiek Wam się zdarzy czy pompy wspomagania klin nalezy umiescić na klej wysokotemperaturowy aby nie przyszło mu do głowy mieć nawet minimalny luz.
10.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
- jak na 90 KM i wagę auta jest nadwyraz zgrabny w przyspieszaniu. - Pancerny Marian stary klekot
Wady:
-głośny zimny na ciepłym lepiej. - pada dwumasa
Silnik:
90 KM TDDI
Rocznik:
2003
Przebieg:
500 000
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
31.03.2020Mondeo MK3
(9.3)
Opinia:
2.0 TDDI 90 KM silnik z woła roboczego jakim jest Transit. Fakt, jest głośny, typowy klekot lat 90' bo cóż to jest innego jak stare 1.8 TD z nowszym mającym spełniać jakies normy ekologiczne systemem wtrysku bezpośredniego realizowanej przez pompę rotacyjną VP 30 lub 44.
Te pompy pracują również w TDI VW, CDTi Opli, SAAB, BMW. Najczęstszą usterką wcale nie jest awaria mechaniczna pompy a sterownika (mikroprocesora/opornika czy jak go zwał). Obecnie można go regenerować wysyłając sterownik pompy do serwisu pompiarzy którzy wylutują i wlutują nowy opornik koszt usługi 250 pln. Kiedy jeszcze nikt wiedział o co chodzi większość serwisów robiło klientów w balona i niby regenerowali pompy a tak naprawdę dawali nowy opornik.
2.0 TDDI zawsze mają spory przelot, nie wierzcie w przebiegi 200 tys- 300 tys. Mondeo z tym silnikiem było oferowane na rynku niemieckim dla flot. Więc przebiegi rzędu 400 tys- 700 tys to prawdziwe wskazania. Ja sam mam 400 tys przelatane choć pewnie ma z 600 tys. Co jest ważne. Silnik praktycznie jest bezobsługowy ale aby działał jak mój czyli puszcza sobie bąka przy pełnym obciążeniu nie wyrzucając tony sadzy co tankowanie wlewam mu SKYDD czyli deprasator oraz co drugie tankowanie olej 2T. Cały rok układ wtryskowy jest "czyszczony". Kolejny punkt to wymiana oleju ja robię co 10 000 km i wlewam dobry olej. Z awarii pod domem miałem: odkręcił się rozrusznik i zaklinował bendix, odpalił na pych. Główne koło na wale metalowo-gumowe mi się guma rozeszła, awaria była usunieta przy okazji wymiany paska PK. Ja mam w wersji kombi więc udało mi się zejsc ze spalaniem na długiej trasie zachowując zasady ekodriving'u 4,7 l na 100km. średnio na trasie do 110km 5,5 L. Miasto 8 -9 L. Duże, wygodne kombi ,ze starym silnikiem. Ja osobiscie nalatałem 100 000 km i dalej śmigam. Obecnie chyba już nie do dostania auto w miare zadbanym silnikiem ze względu na wartosc samego auta w którym pracuje.
10.0/10
9.0/10
9.0/10
Zalety:
-niskie spalanie -rozrząd na łańcuchu (nieśmiertelny) -niskie koszty eksploatacji -Ceny części ogólnodostępne i niskiej lub średniej półce cenowej
Wady:
-Głośny na zimnym (choć miło posłuchać starego klekotania) -Dwumasa niestety słyszalna jest i faktycznie pada (ale można ją zastapić jednomasowym kołem)
Silnik:
B5Y TDDI 90 KM
Rocznik:
2002
Przebieg:
400000
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
08.07.2015FioleK
(7.3)
Opinia:
"Kupiony od Turka prawdopodobnie skręcony o jakieś 100 000 - zakładam, że realny przebieg przy zakupie 228500km. Zaraz po zakupie zrobiony dwumas ze sprzęgłem dociskiem wysprzęglikiem nowymi śrubami etc... Samo sprzęgło kosztuje normanie - te opinie, które to są z kwotami 2500-3000zł to kompletne sprzęgło
z dwumasem... ;-) i wszystkiech narzekających pociesze, że to jednej z najtańszych zestawów w dieslach... Do ojca 1.6HDI ostatnio (czerwiec 2015) taki sam komplet na Allegro kosztował 2300zł (same części). Ja przy wymianie sprzęgła z dwumasem wymieniłem skrzynie na 6-biegową (dałem 150 albo 300zł za skrzynie z lewarkiem). Samochód sobie chwalę, szczególnie od wymiany skrzyni - 2000obr = realne 120km/h, 2500obr = 150km/h. Spalanie z trasy - 95-110 z rozsądnym wyprzedzaniem wszystkiego co wolniejsze bez klimy 4.9-5.1, z klimą w ponad 30 upał 5.2-5.6. Miasto (Warszawa) 6.5 do 9 zależy od klimy oraz trasy. Silniki oraz osprzęt (poza sprzęgłem i dwumasem, ale po 220 000km to normalne zużycie) całkowicie bez awaryjny. Ja posiadam wersję poliftową (chyba tylko w Niemczech były poliftowe TDDI). Samochód, szczególnie wewnątrz, jest zdecydowanie cichszy od przedliftowej. Na postoju się niemiłosiernie telepie ale wydaje odgłoś jak obciążone 1.6 HDI ojca. Podczas jazdy zapomina się o dieslu jak przy CommonRailu. Zarówno na postoju jak i podczas jazdy nie ma porównania do TDI jeśli chodzi o odgłos pracy silnika w kabinie. Wtryskiwacze nieśmiertelne - pompa pada po około 350 000km - wymiana 2500zł. Turbo stała geometria - więcej niż 1000zł z wymianą nie zapłacicie, używki z gwarancją od 200zł. Ja swój silnik schipowałem u Heko - 95KM przed i 128KM potem doszedł MBC (1.5bara) i większy intercooler, bo seryjny to porażka - polecam FMIC. Wartości spalania podałem po wszystkich przeróbkach. Rekord spalania 4.2 litra Białystok - Otwock 4:30 wyjazd znikomy ruch, komputer kasowany na ciepłym silniku podczas jazdy. Drugi biegun - lato klima warszawa korek, trasa 6km z czego 5km w korku - spalanie 10.5. PS. Zaślepienie sprawnego EGRU daje +1-2KM, niesprawnego pewnie dużo więcej ;-)."
9.0/10
6.0/10
7.0/10
Silnik:
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDDI 90KM
Rocznik / Przebieg:
2004 285000km
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
22.08.2013Tolek
(5.0)
Opinia:
"Niestety jednostka bardzo awaryjna ,miałe Mondeo z tym silnikiem padły mi wtryski dwa przy 167 tyś regeneracja po 800 zł ,problem również był z pompą wtryskową została podratowana i jeszcze w kolejce było sprzęgło .Pozbyłem sie go z uśmiechem na twarzy ,oczywiście po kazyjnej cenie
i informacji o jego usterkach .Co do spalania to na dobry poziomie było miasto 7-8 L trasa około 6 L .Niestety nie poleciłbym go nikomu "