Ford

Silnik Ford 2.0 TDDi 16V Duratorq 100KM-115KM D6BA

13594
Silnik Ford 2.0 TDDi 16V Duratorq 100KM-115KM D6BA

Silniki Ford TD / DI / TDDi są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Mazda

Silnik Ford 2.0 TDDI o mocy 100 lub 115KM i oznaczeniu D6BA zadebiutował w 2000 roku, występował w modelu Mondeo III oraz Transit Mk5. Jednostka występowała jeszcze w odmianie 90KM. Silnik posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy pompy wtryskowej Bosch VP 30 lub 44. Ta odmiana współpracowała z trubosprężarką o stałej  geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.



Do najczęstszych grzechów tej jednostki należą awarie koła dwumasowego, pompy wtryskowej. Niestety poważniejsze naprawy pociągną za sobą wysokie koszta. Użytkownicy silnika 2.0TDDI chwalą sobie go za stosunkowo niskie poziomy spalania, przyzwoitą dynamikę. Po stronie minusów należy zapisać nie najlepszą kulturę pracy silnika.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni-pompy rozdzielaczowej Bosch VP 30 lub 44

Zalety

  • niskie zużycie paliwa
  • rozrząd oparty na łańcuchu
  • dostępność części zamiennych
  • dobra dynamika w wersji 115KM

Wady

  • słaba kultura pracy silnika
  • awarie pompy wtryskowej
  • awarie koła dwumasowego
  • awarie wtryskiwaczy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D6BA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Przy 250.000km zalecane sprawdzenie stanu Łańcucha rozrządu !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.8)
Trwałość 7.2/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
33%
33%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

22.11.2017 Lucas
(7.7)
Opinia: "Ja tam jestem zadowolony z silnika TDDI. Dla mnie jest to silnik niezniszczalny 310 tys km na liczniku bez usterki. Mamy już rok prawie 2018 a silniczek śmiga aż miło. Dynamiki to mu może trochę brakuje. "
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.0 TDDi/115kM
  • Rocznik / Przebieg: 2002/310000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
05.06.2017 Daniel
(7.0)
Opinia: "Mam mk3 kombi przez trzy lata przejechalem nim 180 tys w tej chwili ma 440 tys i dalej mu ufam"
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Mk3 115km
  • Rocznik / Przebieg: 2001 440000km
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
27.04.2014 Mariusz
(7.7)
Opinia: "silnik 2.0 TDDI 115 KM w wersji kombi Mondeo jak dla mnie wystarczająca,kupiłem od drugiego właściciela przy przebiegu 220tyś obecnie 254 tyś . Poprzednik miał problemy z układem wtryskowym i podobno koszty naprawy wtrysków i pomby szacowały na 6500zł.Od tej pory nigdy nic się nie
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Mondeo Kombi 2.0 TDDI 115KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 r 254 tyś
Polecam
15.03.2014 Janek
(8.0)
Opinia: Silnik bardzo trwały ale uwaga na paliwo bo można narobić problemów ,słaby punkt sprzęgło padło przy przebiegu 185 tys wymiana 2500zł .Po za tym wszystko ok spalanie w normie średnio 7 L ,przyspieszenie dobre,równa praca,pali bez problemu zima mrozy .Ja polecam "
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Ford Mondeo 2,0 TDDI 115KM
  • Rocznik / Przebieg: 2001 215 tyś
Polecam
27.02.2014 Piotr
(8.3)
Opinia: "Mondeo 2002 rok 217 tyś be żadnych napraw ,po drodze wymiana sprzęgła przy przebiegu 170 tyś koszt 3000zł .Spalanie niskie trasa 5L Miasto 8 L (wersja kombi) .Silnik dość dynamiczny nie rakieta ale spokojnie się zbiera .Mam go 7 lat ,garażowany , nie przeciążany ,regularnie wymieniam olej i filtry ."
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Ford Mondeo 2.0 TDDI 115 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 rok 217 tyś
Polecam