Silnik Ford 1.5 TDCI o pojemności 75KM produkowany jest od 2012 roku i miał zastosowanie w modelach Fiesta, B-Max oraz Courier/Connect. Jednostka wyposażona w turbinę o stałej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych i spełnia normy spalin EURO5.Silnik DPF nie sprawia żadnych problemów jest całkowicie bezobsługowy. Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się praktycznie bezawaryjny. Również dopracowano jego dopalania już niema konieczności jazdy na wyższych obrotach lub dłuższych trasach.
Jednostka współpracują z 5-stopnową skrzynia i jest dobrze ze strojona Ogromnym atutem odmiany 75KM jest bardzo niski poziom spalania które średnio oscyluje w granicach 5l, na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l !!! Silnik1.5 TDCI ma więcej plusów jak minusów jest trwały i praktycznie bezawaryjny a co najważniejsze bardzo mało pali. Silnik nie powala osiągami ale dynamika jest na przyzwoitym poziomie. Jednak zamysłem konstruktorów na pierwszym miejscu był osiągnięcie jak najniższego poziomu spalania i to się w 100% udało. Klienci szukający auta z oszczędną o przyzwoitych parametrach będą usatysfakcjonowani.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 3) | (7.8) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 7.5/10 |