Silnik Ford 1.5 TDCI o mocy 95 lub 100KM wszedł do produkcji w 2014 roku. Jest to nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda. W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorystycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania. Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin EURO6 .
W specjalnej wersji Econetic o pojemności 105KM charakteryzuje się emisją spalin CO2 na poziomie 88g/km. Silnik jest oferowany w dwóch opcjach ze skrzynią 6-biegowa manualna oraz automatyczna dwu-sprzęgłową PowerShift, seryjnie zostały wyposażone w funkcję Start-Stop co pozwala na znaczne obniżenie spalania. W testach Forda Focusa przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść po niżej 3,5L co daje wyśmienity wynik w swojej klasie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 9) | (8.2) |
Trwałość | 9.8/10 |
Utrzymanie | 8.6/10 |
Dynamika | 9.1/10 |