Silnik Ford 1.5 TDCI o mocach 75, 85, 95, 100, 105 lub 120KM wszedł do produkcji w 2012 roku i ma zastosowanie w wielu modelach Fora. Jest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda. W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorystycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6 .
Silnik jest oferowany w dwóch opcjach ze skrzynią 6-biegowa manualna oraz automatyczna dwusprzęgłową Powershift, i. W testach Forda Focusa przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść po niżej 4L co daje wyśmienity wynik w swojej klasie. Niestety te imponujące osiągnięcia może popsuć problem z uszczelką pod głowicą którą coraz częściej zgłaszają użytkownicy Focusów. Niestety problem jest poważny bo doprowadza do uszkodzenia silnika i to już przy przebiegu ponad 120 tys/km !!!
O ile auto jest na gwarancji to nie ma problemu, ale jeżeli nie koszty wymiany czy regeneracji silnika są bardzo duże. Najprawdopodobniej jest to wada fabryczna więc to daje dużą szansę wymiany silnika na gwarancji w razie jego awarii. Po za tym problemem użytkownicy będą usatysfakcjonowani osiągami wysoką kulturą pracy i niskim poziomem spalania .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 15) | (6.8) |
Trwałość | 5.9/10 |
Utrzymanie | 8.3/10 |
Dynamika | 7.6/10 |