Silnik Ford 1.8 TDCI 100KM to odmiana z rodziny DLD-418 która miała zastosowanie od 2003. r do 2010. r w modelach Ford Focus, Mondeo oraz Galaxy. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Raiil wyposażona w wtryskiwacze. piezoelektryczne firmy Siemens. Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość.
Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek która w dużym stopni poprawiła dynamikę jednostki. Właściciele pojazdów z silnikiem 1.8TDCI chwalą sobie bardzo niskie poziomy spalania biorąc pod uwagę modele w których występują średnio wychodzi około 6l/100km. Silnik nigdy nie kooperował z filtrem cząstek stałych co niewątpliwie jest to jego duży atut. Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe przeciętnie wytrzymuje przebiegi 120 -140 tyś.
Trzeba również zwrócić uwagę na odpowiedni dobór paska rozrządu, zależności od okresu produkcji ford stosował rożne rozwiązania koła zębate, pasek oraz dolną część oparta na łańcuchu dlatego aby nie dopuścić do przedwczesnego zerwania paska rozrządu niezwykle istotnym jest odpowiedni jego dobór. Po za tym silnik jest chwalony za duża trwałość, niską awaryjność i bezproblemowy serwis.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (9.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 8.0/10 |