Silnik Ford 1.8 TDCI 125KM z systemem Common Rail pojawił się w 2006 roku i miał zastosowanie do roku 2011. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail. W wyposażony był 2 tzw. piezo wtryskiwacze Siemens. Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość.
Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Właściciele pojazdów z silnikiem 1.8TDCI chwalą sobie dynamikę jednostek oraz bardzo niskie poziomy spalania. Silnik nigdy nie kooperował z filtrem cząstek stałych.
Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe przeciętnie wytrzymuje przebiegi 120 -140 tyś. Trzeba również zwrócić uwagę na odpowiedni dobór paska rozrządu. W zależności od okresu produkcji ford stosował rożne koła zębate dlatego aby nie dopuścić do przedwczesnego zerwania paska rozrządu niezwykle istotnym jest odpowiedni jego dobór.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 16) | (8.1) |
Trwałość | 8.8/10 |
Utrzymanie | 7.8/10 |
Dynamika | 7.9/10 |