Silnik Ford 2.0 TDCI o mocy 90KM wszedł do produkcji 2005 roku i miał zastosowanie w Fordzie Mondeo MK 3. Silnik jest kolejną odmianą po mocach 115KM oraz 130KM.Obecna wersja została poprawiona w porównaniu do wersji poprzednich w których najbardziej awaryjny był układ wtryskowy. Silnik nie jest wysilony, przez to jego żywotność zdecydowanie wzrasta w porównaniu do wersji mocniejszych. Przypomnijmy pierwsze jednostki z początkowych lat produkcji nie były dopracowana co skutkowało częstymi awariami wtryskiwaczy. Winę za to ponosi ścierający się wałek pompy wysokiego ciśnienia. powstające drobne opiłki, dostają się do wtryskiwaczy powodując poważne uszkodzenia.
Ponadto dochodziło do awarii zaworu recyrkulacji spalin EGR-u oraz turbosprężarki. W 2004 roku w jednostce napędowej wprowadzono kilka istotnych zmian min. poprawiono układ wtryskowy oraz głowicę przez co w dużym stopniu wyeliminowano awarie trapiące silniki z początku produkcji. Bezspornie zaletą silnika 2.0 TDCI jest bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, bardzo niskie poziomy spalania oraz zadowalająca kultura pracy. Odmiana 90-konna nie może pochwalić się wielkimi osiągami ale jest zdecydowanie trwalsza a największym jej atutem jest niski poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (9.3) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |