Popularne na rynku

Silnik Ford 1.6 TDCi 16V 90KM DLD-416

374301
Silnik Ford 1.6 TDCi 16V 90KM DLD-416

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.6 TDCI 90KM występuje w pojazdach marki Ford , Volvo, Peugeot , Citroen (tutaj silnik posiada logotyp HDI). Jednostka została skonstruowana przez francuski koncern PSA przy udziale firmy Ford. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji.Jednostka w większości nie współpracuje z problematycznym elementem jakim może okazać się dwumasowe koło zamachowe (w niektórych  modelach zwłaszcza po Liftingu 2008r możliwość występowania dwumasy). Silnik 1.6 TDCI 90KM oznaczony jako 9HX(DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek .


Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie wielkich osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należy do tanich i prostych. Z kolei turbosprężarkę o zmiennej geometrii można spotkać w innym 90 konnym silniku o logotypie (9hHV).Przed zakupem pojazdu warto sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych DPF( w modelach po 2010r możliwość występowania DPF-u) Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sadzy i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3-4 tys. zł.


Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. W opinii kierowców silnik o mocy 90Km  jest jednostką udaną. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą. Chwalony jest również za niskie poziomy spalania. Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz kulturę pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

bezpośredni Common Rail

Zalety

  • Niskie spalanie
  • trwała jednostka
  • możliwa regeneracja wtrysków
  • ceny oraz dostępność części

Wady

  • awarie turbiny
  • lejące wtryski
  • przeciętna dynamika
  • zatykające się sitko przewodu smarowania turbiny

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DLD-416
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 240.000km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego w zależności od wersji
  • Filtr cząstek stałych: Brak po 2010r
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Silniki po 2008r mogą posiadać koło dwumasowe !!!
Silniki po 2010r mogą posiadać  DPF!!!

Uwaga na sitko w przewodzie smarowania turbiny!!!
Zalecane jest przy okazji wymiany oleju jego czyszczenie . Niektórzy mechanicy usuwają całkowicie, należy się jednak zastanowić bo konsekwencją mogą kosztowne  do turbiny mogą dostać się nieczystości. Nowy przewód bez problemu można zakupić w serwisie Forda za kwotę około 200zł .

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 48) (8.7)
Trwałość 9.1/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 47 1

Najbardziej awaryjna część

16%
23%
8%
9%
6%
39%
Suma głosów: 246

Opinie użytkowników

25.05.2022 Ford Focus MK2 FL
(9.0)
Opinia: Silnik godny polecenia. Jak na Focusa dynamika do 120 km/ zadowalająca. Żadnych poważnych awarii oprócz standardowych w tym silniku - podkładki pod wtryskami które kosztują grosze. Auto zakupiłem z przebiegiem 105 tys km. Wciąż latam na oryginalnym Turbo,Wtryskach,EGR. Przepis jest prosty olej + filtry co
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: - Niskie spalanie - Niskie koszty utrzymania - Kultura pracy
Wady: - Dynamika do 120 km/h dalej nie ma czym jechać
  • Silnik: 1.6 TDCI 90 Km
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 320000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
24.01.2022 Focus mk2
(9.0)
Opinia: Silnik bardzo niezawodny. Przez 6 lat i zrobieniu 150000 km wymienione tylko podkładki pod wtryskami.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Oszczędny, bezawaryjny
Wady: Brak
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 330000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
13.06.2020 Focus
(8.7)
Opinia: Trwały, tani, oszczędny. Olej wymieniany co rok na oryginalny fordowski. Nic się nie dzieje. Nie do zabicia.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Same.
Wady: Ruda lubi forda.
  • Silnik: 1.6 tdci
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
19.05.2020 Focus MK2 combi
(8.3)
Opinia: Na minus turbina regenerowana już 2 razy, z resztą 260 tyś. km nie było większych problemów. Silnik do polecenia przed erą DPF-u
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: spalanie przy dość ciężkiej nodze
Wady: drogi filr paliwa, dosyć głośny,
  • Silnik: 1.6 TDCi 16V 90KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
09.04.2020 Ford Fiesta Mk7 1.6TDCI
(0.0)
Opinia: Fiesta 1.6 TDCI przebiego 200 tys. i śmiga super. Turbo oryginalne. Jazda około 50 km dziennie miasto/trasa.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Niskie spalanie średnie 5.5 l/100km Zwinne autko
Wady: Troszkę głośny sinik w wyższej partii obrotów no ale to diesel 1.6
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam