Silnik Ford 2.0 TDCI o mocy 115KM miał zastosowanie w modelu Ford Mondeo MKIV. Jednostka 2.0TDCI 115KM z oznaczeniem Econetic, to bardzo oszczędna wersja , w którym zastosowano najnowszą technologię która pozwalała na obniżenie kosztów użytkowania nie tracą przy tym na kulturze pracy silnika. Silnik może nie jest tak dynamiczny jak jego odpowiednik o mocy 140KM ale za to odwdzięcza się bardzo niskim poziomem spalania. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne.
Na plus można zaliczyć długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka zawsze występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych,szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków.Reasumując jednostka o mocy 115KM jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających oszczędności .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (9.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 8.0/10 |