Silnik Ford 2.0 TDCI/PSA o mocy 130KM występował w pojazdach marki Ford oraz koncernu PSA. Po nieudanych próbach stworzenia własnej konstrukcji firma Ford przy współpracy z koncernem PSA skonstruowała kolejną 2 litrową jednostkę wysokoprężną , która została zastosowana od 2006 r. Silnik występował w modelach Mondeo , S-Max , Focus i generowała od moc 115KM 130KM,136KM,140KM (jest to ta sama konstrukcja różniąca się oprogramowaniem).
W przeciwieństwie do poprzednika nowy silnik wykazywał się dużo większą bezawaryjnością. Użytkownicy chwalą sobie dobrą dynamikę, niskie spalanie oraz wysoką kulturę pracy. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne.
Na plus można zaliczyć długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka często choć nie zawsze występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków.W opinii kierowców silnik jest uznawany za trwały o dobrej kulturze pracy niskiej awaryjność o niskim poziomie spalania
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Układ wtryskowy Siemens stosowany od 2006 do 2010r
Układ wtryskowy Delphi stosowany od 2010r
Silnik z oznaczeniem (DW10BTED)-wtryski Pizoelektryczne -Bosch nienaprawialne
Średnia (głosów: 3) | (9.3) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |