Silnik Ford 2.0 TDCi 163KM o oznaczeniu DW10C od 2010 roku miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo IV LIFT oraz S-MAX i Galaxy. Jednostka powstały na bazie poprzedniej wersji z 2006r o oznaczeniu DW10B.Silnik został poddany dużym modyfikacją, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej elektroniki oraz osprzętu . Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru firmy Delphi oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzoną cieczą. Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.
Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy. Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku. Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane przez co awaryjność silnika stała się znikoma. Nie oznacza to że jest bezawaryjny, wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji, serwisowania oraz samego użytkowania. Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej.
Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Wersja 140KM oraz 163KM po za różnicą mocy nie różnią się niczym osprzęt jest identyczny !
Średnia (głosów: 16) | (9.3) |
Trwałość | 9.6/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 9.3/10 |