Ford

Silnik Ford 1.5 EcoBlue 16V 120KM Panther

34984
Silnik Ford 1.5 EcoBlue 16V 120KM Panther

Silniki Ford EcoBlue są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Silnik Ford 1.5 TDCI EcoBlue o mocy 120KM z maks. mom. ober 300Nm przy 1750-2000 obr/min wszedł do produkcji w 2016 roku i miał zastosowanie w Fordach: EcoSport, Focus Mk4, Puma Mk2 iKuga Mk3Jest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda .W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorystycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.


Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji oraz niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin chłodzony cieczą. Te rozwiązania pozwoliły na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro6 oraz obniżenie emisji Co2. Inne nowości wpływające na poprawę dynamiki oraz osiągów to,zintegrowany kolektor dolotowy oraz Turbosprężarka o niskiej bezwładności.


Najważniejsza zmiana zaszła w układzie wtryskowym zastosowano nowej generacji wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami Nano Cac z 8 dyszami. zapewniający szybką reakcję i dawkuje paliwo bardziej precyzyjnie, co przekłada się na niski poziom spalania. Jednostka współpracuje z nową 6-stopniową przekładnią manualną, jej dynamika oraz elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie. Dużym atutem jednostki jest niski poziom spalania który oscyluje w granicach 5L oraz kultura pracy która jest na wysokim poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km /lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Formula Ford 0W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.1)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 2

Najbardziej awaryjna część

10%
14%
14%
7%
12%
43%
Suma głosów: 58

Opinie użytkowników

05.04.2023 Ford Focus IV
(9.3)
Opinia: Bardzo przyjemny silnik, dostateczna dynamika nawet przy pełnym samochodzie. rewelacyjne spalanie - jedziesz oszczędnie ale normalnie 4,7 jedziesz dynamicznie z nutką wariacji 5,5 i nie chce być więcej . Jedyna wada to jak to w nowoczesnym dieslu bez dogrzewania - w zimie 10 km
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dynamiczny, oszczędny
Wady: długie nagrzewanie się w zimie
  • Silnik: Ford 1.5 EcoBlue 120KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 22000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
30.03.2023 fokus eco blou trend
(7.0)
Opinia: ford 2020r Fokus 1,5 eco blou od nowosci uzytkuję obecnie14000tys.km po przebiegu,stan oleju w silniku od poczatku sie powieksza do pełnej skali na bagnecie.po pierwszej wymianie oleju po 7000 km ponownie nastapiła ta sama sytuacja. oczekuję na.wymianę oleju bo komputer wskazuje
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: dla mnie wszysko byłoby do zaakceptowania
Wady: przybywający olej w silniku
  • Silnik: 120km
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 14000
  • Spalanie: 5.1 l/100km
Odradzam
22.12.2021 FORD TRANSIT CONNECT L2
(5.0)
Opinia: Mam Forda od nowego przebieg 15.000 tys. W serwisie stwierdzono,że turbina może mieć sadzę.Dla Mnie jest nieszczelna nie zostawię tego tak.Odnośnie stuków mają się wypowiedzieć mechanicy na kolejnej wizycie.Żałuję,że kupiłem to auto.
  • 1.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Wady: -sadza na turbinie -dziwny niereguralny dzwięk dochodzący od spodu silnika -cieknący termostat od nowośći
  • Silnik: 1,5 ECOBLUE 120KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 15.000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Odradzam