Silnik Honda 1.6 i-DTEC o mocy 160KM z Maks. mom. obr 350Nm przy 2000 obr./min to najnowszej generacji jednostka diesla opracowana przez koncern Honda z serii Earth Dreams Technology produkowana w Anglii od 2013r. Jest to jednostka identyczna co w wersji 120KM jedynie została zwiększona moc do 160KM. Tą odmianę spotkamy w nowej wersji Hondy CR-V od 2015 roku.
Ideą stworzenia najmniejszego silnika diesla Hondy było zminimalizowanie spalania nie tracąc przy tym dobrych osiągów. Dlatego zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań począwszy od wykonania aluminiowej głowicy oraz bloku cylindrów przez co zmniejszono wagę silnika o 47kg. Ta operacja przyczyniła się do tego że obecnie silnik Hondy na rynku jest najlżejszy. Dodatkowo zastosowano najnowszej generacji rozwiązania takie jak Turbosprężarka Garretta 4-tej generacji o kierownicy spalin zmiennej geometrii , tym sposobem wyeliminowano tgz Turbodziurę. W jednostce zastosowano nowy system zasilania Common Rail III generacji Denso z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch.
Wszystko to przełożyło się na niesamowite osiągi oraz bardzo niski poziom spalania . Przykładem może być Honda CRV która osiąga prędkość maksymalną ponad 200km/h i spala w granicach 4.9L.Podsumowując japoński silnik który zagościł na dobre w nowych wersjach Hond jest konstrukcją bardzo zaawansowaną technologicznie o wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej dynamice oraz niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 3) | (8.9) |
Trwałość | 9.7/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 8.0/10 |