Honda

Silnik Honda 2.2 i-DTEC 16V 180KM N22B2

11388
Silnik Honda 2.2 i-DTEC 16V 180KM N22B2

Silniki Honda CTDi / i-DTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 2.2 i-DTEC o mocy 180KM z Maks. mom. obr 380Nm przy 2000-2750 obr/min. Jest całkowicie nową konstrukcja w pełni aluminiowa o bardzo zaawansowanej technologii, opracowana przez japońskiego konstruktora Kenichi Nagahiro . W silniku występuje w dwóch odmianach mocy pierwsza 150KM która weszła do produkcji w 2008 roku oraz wersja 180KM od 2009 roku. Moment obrotowy który został podniesiony do 380Nm poprawił parametry silnika co przełożyło osiągnięcie lepszych osiągów i zdecydowanie lepszą dynamikę.


Ta odmiana silnika występuję w Honda Accord w wersji Type-S. Jak przystało na nowej generacji silniki oraz spełnienia europejskich norm spalin EURO5 silnik wyposażony w filtr cząstek stałych, 3- funkcyjny katalizator oraz EGR . Filtr DPF został umieszczony blisko elementów wydechowych co pozwala  uniknięcia spadku temperatury i zmniejszenia poboru paliwa potrzebnego do wypalenia sadzy (tu zastosowano ostatni wtryski -Dotrysk) W jednostce zastosowano nowy system zasilania Common Rail III generacji Denso z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami Bosch . Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów  należy zapisać bardzo wysoką cenę zakupu w razie uszkodzenia  oraz niezwykle trudną regenerację. Silnik wyposażony jest w koło dwumasowe i  współpracuje z turbiną Garetta  o zmiennej geometrii chłodzoną olejem oraz płynem chłodzącym.


Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Podsumowując japoński silnik który zagościł na dobre w nowych wersjach Hond jest konstrukcją bardzo zaawansowaną technologicznie o wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej  dynamice oraz niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • dobra elastyczność silnika
  • mechanizm rozrządu -łańcuch

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • Filtr cząstek stałych DPF
  • głośna praca na wyższych obrotach
  • bardzo wrażliwy układ wtryskowy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: N22B
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Honda SAE 0W-30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Wymiana oleju oraz filtrów serwis zaleca co 30tys/km – Olej  Honda SAE 0W-30
Zastosowano Wtrysk Końcowy – dotrysk, stosowany do  oczyszczenia katalizatora i zregenerowania filtra cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

38%
0%
25%
0%
38%
0%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

03.09.2022 Civic IX Sport+
(10.0)
Opinia: Miałem kilkadziesiąt samochodów różnych marek i Civic IX Sport+ jest jednym z najlepszych jakie miałem. A silnik 2.2 i-DTEC 180KM to najprawdopodobniej najlepszy silnik diesla w kompaktach w historii. Ma świetne maniery, dobrze jedzie, pali mało, jest całkowicie niezawodny, Niby części drogie, ale co
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik 2.2 i-DTEC to najprawdopodobniej najlepszy czterocylindrowy diesel na rynku. Świetne maniery, dobre osiągi, niskie spalanie, całkowita niezawodność, wysoka trwałość.
Wady: Mówią, że oryginalne części są drogie. Tylko co z tego - to prawdziwy japończyk - części nie są potrzebne. A zwykłe części eksploatacyjne kosztują tyle, ile w 1.9TDI.
  • Silnik: 2.2 i-DTEC 180KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 90000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
04.04.2017 Arek
(9.0)
Opinia: "Super auto !!! Bardzo dobre przyśpieszenie,znakomite zawieszenie-samochód w zakrętach trzyma się jak przyklejony[kosztem komfortu-jest twarde],przyzwote spalanie - jazda mieszana 7,0 L .Wysoka kultura pracy silnika,wygodne wnętrze. Najlepszy diesel jakim jeżdziłem ! DPF-wymiana przy 210 tys,docisk sprzęgła 240 tys. Honda Accord 2,2 i-DETC 180KM 240 tys.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 180
  • Rocznik / Przebieg: 24000
Polecam