Silnik Honda 2.0 TD montowany w modelu Accord, Civic oraz Rover 200, Rover 600 . Konstrukcja Angielska zadebiutowała w 1995 roku, całkowicie wykonana przez brytyjskich inżynierów. Generuje moc 105 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 210NM przy 2000obr/min. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego współpracuje z turbosprężarką. Jednostka napędowa o przeciętnej dynamice, ale za to plusem jest bardzo przyzwoite spalanie około 6 litrów na 100KM biorąc pod uwagę że silnik był montowany w samochodach segmentu D to satysfakcjonujący wynik. Silnik ma przeciętną kulturę pracy średnią dynamikę, ale na plus trzeba zaliczyć jej trwałość i nie wielką awaryjność.
Oczywiście jednostka nie jest wolna od usterek, najczęstszą jest awaria pompy wtryskowej oraz świec żarowych. Usterki te są spowodowane nie złej jakości osprzętem lecz wiekiem i dużym przebiegiem.Obecnie na rynku można spotkać głownie jednostki kilkunastoletnie z dużymi przebiegami, dlatego trzeba się liczyć, iż takie elementy jak turbosprężarka wtryski, lub pompa wtryskowa mogą ulec naturalnemu zużyciu. Na szczęście silnik ma relatywnie prostą konstrukcję, a części są tanie i ogólnie dostępne. Podsumowując, silnik 2.0 SDI ma dobrą opinię w śród kierowców oraz mechaników za trwałość , niskie koszty utrzymania oraz bardzo przyzwoite spalanie .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni -pompa wtryskowa
Średnia (głosów: 2) | (8.5) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 5.5/10 |