Silnik Hyundai/Kia 1.5 CRDI był montowany w samochodach firmy Hyundai oraz Kia. Występowały dwie odmiany jednostki, 3 cylindrowa oraz 4 cylindrowa.Pierwsza 3 cylindrowa z lat 2002-2005 o mocach 82KM druga odmiana 4-cylindrowa o mocach 88KM,102KM oraz 110KM wprowadzona w 2005r. W młodszej konstrukcji zastosowano nowsze rozwiązania oraz droższy osprzęt.
Zdecydowanie lepszym wyborem jest silnik 4-cylindrowy który jest mocniejszy o zdecydowanie lepszej kulturze pracy . Posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Boscha.Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji w razie awarii. Silnik o mocy 110KM współpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek. Jej plusem jest generowanie wyższych mocy oraz lepsza aktywność silnika na niskich obrotach. Minusem wyższe koszta obsługi oraz bardziej skomplikowana budowa.
Dużym atutem jednostek 1.5 CRDI jest brak koła dwumasowego które w razie awarii jest drogie w naprawie. W celu przestrzegania restrykcyjnych norm emisji spalin tzw. Euro 5 w nowszej odmianie wprowadzono filtr cząstek stałych DPF.Niestety podczas jazdy w warunkach miejskich często dochodzi do jego zapchania co wiąże się dużymi problemami. Po za tym w opniach kierowców na temat silnika 1.5 CRDI dominują pozytywne komentarze. Odmiana 110KM chwalona jest za dobrą dynamikę oraz wysoką kulturę pracy.Natomiast w wersja 3-cylindrowa może poszczycić się bardzo niskim spalaniem oraz dużą trwałością.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 17) | (9.3) |
Trwałość | 9.1/10 |
Utrzymanie | 9.2/10 |
Dynamika | 9.7/10 |