Silniki Hyundai/Kia 1.6 CRDi występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. W zależności od modelu posiadają moc 90KM,110KM,115KM,128KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej jaki stałej geometrii łopatek. Nowsze jednostki współpracują z kołem dwumasowym. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania. Również dynamika stoi na przyzwoitym poziomie.
Silnik od 2009r współpracował z filtrem cząstek stałych DPF ale tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom problemów, w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie. Najnowsza odmiana o mocy 136KM weszła do produkcji w 2015 roku i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6. W wersjach 115KM często zdarzały się usterki turbosprężarek i to nawet przy przebiegach 90tys , warto zwrócić uwagę na stan turbiny. Problem ten dotyczył aut z lat 2006-2009 z racji tego Kia zmieniała oprogramowanie by zmniejszyć wysokie obroty które powodowały awarie. Po za tym problemem silnik jest praktycznie bezawaryjny, ma trwały układ wtryskowy zadowalającą kulturę pracy oraz niskie spalanie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Przeglądy przewidziane co 20tys/km po 2009 roku przedłużono do 30tys/km
Średnia (głosów: 26) | (8.8) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.9/10 |
Dynamika | 8.6/10 |