Popularne na rynku

Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDi – opinie – wady – usterki

242474
Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDi – opinie – wady – usterki

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silniki Hyundai/Kia 2.0 CRDI o oznaczeniu D4EA montowane były w samochodach marki Hyundai oraz Kia od 2001r do 2010r. Posiadają moc 113KM,125KM,140KM.Części modeli z początku produkcji stosowano turbosprężarki o stałej geometrii łopatek(min. w silniku o mocy 110) , nie posiadały filtra cząstek stałych . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch, plusem jest możliwość ich regeneracji oraz  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek w nowszych jednostkach. . W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin wprowadzono filtr cząstek stałych DPF. Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej.

W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Od 2011 roku wprowadzoną nową jednostkę 2.0 CRDI o mocach 136KM oraz 184KM z oznaczeniem D4HA z bardziej zaawansowaną technologią oraz nowszym osprzętem. Silnik wyposażono seryjnie w filtr cząstek stałych DPF w nowszej generacji układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami !!!Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie. Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • niskie poziomy spalania

Wady

  • w nowszych modelach DPF
  • po 2011 droższy osprzęt

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4EA / D4HA
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią w nowszych wersjach
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po Hyundai 120.000 km lub 6 lat Kia 140.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak w nowszych modelach
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji/ od 2010 r piezoelektryczne Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9-6.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok,nowsze modele co 30.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 18) (8.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 9.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 16 2

Najbardziej awaryjna część

12%
37%
10%
10%
18%
13%
Suma głosów: 251

Opinie użytkowników

06.12.2023 Kia carens II
(8.0)
Opinia: 2.0 CRDI kod-D4EA, to licencja vm motori, produkowana w koreii. Silnik bardzo trwały pod warunkiem co rocznego serwisu.
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Trwała i cicha konstrukcja, silnik podatny na chip tuning, osprzęt Bosch. W drugiej generacji silnika łańcuch rozrządu, praktycznie bezobsługowy kod D4HA.
Wady: Duże spalanie, między 7-11 L na100km Pasek rozrządu, koszt wymiany na zamiennikach, to 1000zł.
  • Silnik: 113
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 470
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
07.10.2020 KIA Ceed
(10.0)
Opinia: Polecam! Silnik niezawodny, mocny o umiarkowanym spalaniu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczny, mocny, bezawaryjny, niskie koszty części typu rozrząd, pasek osprzętu rolki.
Wady: mógłby być cichszy.
  • Silnik: D4EAF
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 210000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
09.02.2020 Kia carens 2007
(7.0)
Opinia: Silnik był dobry do czasu. Zaczęło się od uszkodzonych czujników kolejno położenia walka rozrządu, czujnik O2, czujnik różnicy ciśnień wydechu, przepływomierz. To spowodowało zatkanie DPF a zatkany DPF spowodował wyższe spalanie, co doprowadziło do zapchania EGR i ostatecznie rozregulowana praca wtrysków, zapchana odma i chyba
  • 4.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Ekonomiczny i zadziwiająco zrywny.
Wady: Głośny. No kurde głośny klekot
  • Silnik: D4ea 140km
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 315000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
20.03.2019 KIA Ceed
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik, niezawodny, tani w obsłudze. Bardzo dobre osiągi.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 140 KM D4EA-F
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
17.12.2018 Jan
(10.0)
Opinia: Auto bardzo solidne, tanie w utrzymaniu. Silnik 2.0 crdi, bardzo elastyczny, bezawaryjny, przyzwoite spalanie jak na masę (kombii) i moc auta.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Ceed/140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/15800
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię