Silniki Hyundai/Kia 2.0 CRDI o oznaczeniu D4EA montowane były w samochodach marki Hyundai oraz Kia od 2001r do 2010r. Posiadają moc 113KM,125KM,140KM.Części modeli z początku produkcji stosowano turbosprężarki o stałej geometrii łopatek(min. w silniku o mocy 110) , nie posiadały filtra cząstek stałych . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch, plusem jest możliwość ich regeneracji oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek w nowszych jednostkach. . W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin wprowadzono filtr cząstek stałych DPF. Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej.
W jednostce zastosowano pasek rozrządu. Od 2011 roku wprowadzoną nową jednostkę 2.0 CRDI o mocach 136KM oraz 184KM z oznaczeniem D4HA z bardziej zaawansowaną technologią oraz nowszym osprzętem. Silnik wyposażono seryjnie w filtr cząstek stałych DPF w nowszej generacji układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami !!!Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie. Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto kultura pracy jest zadowalająca a usterkowość jednostki jest na niskim poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 18) | (8.7) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.4/10 |
Dynamika | 9.1/10 |