Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.2 CRDi 16V 150KM/155KM D4EB

18233
Silnik Hyundai/Kia 2.2 CRDi 16V 150KM/155KM D4EB

Silniki Hyundai Kia CRDi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 2.2 CRDI o mocy 150KM zadebiutował  2006 roku w modelu Hyundai Santa Fe. Jednostka 4-cylindrowa, z turbosprężarką o zmiennej  zmiennej geometrii łopatek ,wyposażony w system common rail II generacji, współpracujący z 5-biegową skrzynia biegów lub automatem. Jak na tak nie wielką pojemność w stosunku do masy auta silnik sprawuję sie naprawdę przyzwoicie. Dynamika oraz kultura pracy stoi na wysokim poziomie, a wysoki moment obrotowy 435Nm w mocniejszej wersji przekłada się na dobra elastyczność .


Silnik pracuje  cicho  i pali naprawdę niewiele w trasie 7. l/100km , a w cyklu mieszanym zużycie wynosi 9 litrów przy dynamicznej jeździe. Silnik bardzo dobrze sprawdza się w modelach w segmentu SUV i Van , wysoki moment obrotowy przekłada się na dobre parametry jednostki. Kierowcy chwalą sobie silnik z małą awaryjność oraz dosyć przyzwoity poziom spalania. W modelu Hyundai Santa Fe silnik został ułożony w taki sposób że przy ewentualnej wymianie części np. rozrządu trzeba wyjąć silnik!!!

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • brak uciążliwych usterek
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • kłopotliwa wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4EB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (5.3)
Trwałość 4.8/10
Utrzymanie 5.8/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 2

Najbardziej awaryjna część

40%
20%
0%
20%
0%
20%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

25.07.2021 Anonim
(5.3)
Opinia: Mam 2008 . Udało mi się kupić santafkę z przebiegiem 64000 teraz ma 74000 . Śmiga jak wariat. Lać co 10000 tyś odpowiedni olej i paliwo a autko się odwdzięczy
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik:
Polecam
12.06.2019 santa fe II
(5.7)
Opinia: Przy przebiegu 190 tyś silnik się zatarł- objawy głośny stukot w silniku i utrata mocy.. Na skutek przedmuchu pod czwartym wtryskiem nagary z olejem spływały do miski o zakleiły w końcu smok , co spowodowało przytarcie na panewkach, zatarcie czwartego cylindra i turbiny. Drugi silnik
  • 1.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2,2 D4eB
  • Rocznik / Przebieg: 2007/190000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
09.04.2019 Santa fe II 06-
(2.7)
Opinia: Jest to rozwiert silnika 2 litrowego Nagminnie padają panewki na wale Ścianki cylindrów bardzo cienkie Naprawa silnika koszmarnie droga Kupno drugiego silnika koszt 7000 D4eb nie jest godny polecenia
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 150/155 d4eb
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
13.07.2018 łukasz
(7.7)
Opinia: Witam , samochód naprawdę godny uwagi , 2.2 CRDI 150KM 4X4 2008r bez DPF fabrycznie , jak na swoje gabaryty niewiele pali 7.5l , komfort jazdy nieporównywalny do osobówki wysoko się siedzi nie czuć żadnych dołków i nierówności a napęd 4x4 to coś co właśnie
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Santa Fe II CM 2.2 CRDI 4x4
  • Rocznik / Przebieg: 2008/208000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię