Mazda

Silnik Mazda 2.0 DiTD 16V 90KM RF3F

8070
Silnik Mazda 2.0 DiTD 16V 90KM RF3F

Silniki Mazda D / TD / DiTD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 DITD o mocy 90KM z Mak. mom. obr 220Nm przy 2000obr/min. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką jednak nie posiada często awaryjnego elementu jakim jest koło dwumasowe. Do największych grzechów jednostki należą awarie pompy wtryskowej oraz zrywające się paski rozrządu !!!


Jednak konstruktorzy Mazdy  zastosowali rozwiązanie pionowych zaworów które miały zminimalizować ewentualną usterkę silnika po zerwaniu paska. Powodem tego rozwiązania są duże obciążenia przy wyższych obrotach silnika co może właśnie przekładać się na awarie rozrządu. Dlatego producent szczególnie zaleca  wymiany paska plus napinaczy nie dłużej niż co 90tys (tylko oryginał ponieważ zamienniki nie są tak trwałe , natomiast pompę wody co 180tys. Pamiętajmy o tankowaniu dobrej jakości paliwa i wymianie filtra, ponieważ pompa wtryskowa przy dużych przebiegach i złej jakości paliwie bywa często awaryjna , niestety koszty nie są małe regeneracja to kwota 2500zł-5000zł a nowa to 10.000zł!!!


W dużej mierze wynika to z wyeksploatowania samej jednostki oraz jej zaawansowanego wieku. Ponadto użytkownicy narzekają na niską kulturę pracy jednostki oraz hałas dobiegający do wnętrza pojazdu. Po stronie plusów należy zapisać trwałość układu wtryskowego(wtryskiwacze)  konstrukcje silnika  i zadowalające poziomy spalania w granicach 5-6 L.Ze względy duże przebiegi aut z tym silnikiem przed zakupem zalecamy wizytę w serwisie  w celu sprawdzenia stanu jednostki oraz jej osprzętu, turbiny, pompy, wtrysków.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • prosta konstrukcja
  • niskie spalanie
  • dostępność części

Wady

  • niska kultura pracy
  • słaba dynamika
  • awarie pompy wtryskowej -wysokie koszty
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: RF3F
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km lub 6 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po co 10.000 km lub 1 rok

Rozrząd !!!

Wymiana kompletu rozrządu  co 90 tys !!!
Wymiana pompy wody co 180tys -co drugą wymianę rozrządu
Używać tylko części Oryginalnych nie zamienników które nie są tak trwałe

Pompa wtryskowa !!!

koszt regeneracji 2500-5000zł cena nowej około 10.000zł

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 10tys/km zalecany Dexelia 5W30

Zawory !!!

regulacja zaworów co 30tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.5)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
50%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

16.01.2022 323fBJ
(9.7)
Opinia: auto kupione przy 184tys. Jak zlomowalem to miala 430tys. i silnik dalej chodził całkiem dobrze. Przez 244tys. nie musiałem wymienić ani turbiny ani dwumasy. A auto mocno zyłowałem. Raz zerwałem pasek i raz miał szlifowana głowice. gdy by nie rdza to pewnie zrobił bym 0,5mil. poprzedni właściciel
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: trwałość, dynamika, niskie spalanie., małe zniszczenia przy zerwanym pasku-przegapiłem czas wymiany
Wady: tylko premium ON.
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 430000
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam
24.10.2015 Janek.K
(9.3)
Opinia: "Witam. Mam Mazdę 323 F 2.0 l. TDVI 90 KM 1999r. Kupiłem ją od handlarza w 2007r. z przeb. 175000. Od tamtego czasu jedyna awaria to czujnik podciśnienia pompy wtryskowej. Poza tym jak na Polskie drogi to tylko z zawieszeniem robiłem, oraz wymieniłem przewody paliwowe
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 323F/ 90 KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999/ 306000
Polecam
25.02.2015 Piotrek
(9.3)
Opinia: "posiadam 323 bj z tym silnikiem od 2008 roku (stan licznika około 230 tys.) i jestem zadowolony w trasie pali 4,9 l / 100 km oleju napędowego :-) do tej pory wymieniłem tylko komplet rozrządu oraz filtr paliwa "
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 323F bj
  • Rocznik / Przebieg: 1999 r. 230 tys.
Polecam
03.05.2014 artur
(8.7)
Opinia: super silnik 300 tys przebiegu nie spala oleju pali okolo 6 litrow trochę głośny ale to pikuś bo się nie psuje"
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 323f
Polecam
25.10.2013 x0064
(5.3)
Opinia: "Głośny duże drgania, muł do 2000 obr/min, potrzeba regulacji luzu zaworowego, całkiem spore spalanie - więc oceńcie sami."
  • 2.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: premacy 2.0 DITD
Odradzam