Mazda

Silnik Mazda 2.0 DiTD 16V 101KM RF4F

14500
Silnik Mazda 2.0 DiTD 16V 101KM RF4F

Silniki Mazda D / TD / DiTD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 DITD o mocy 101KM z Mak. mom. obr 220Nm przy 1800-2200obr/min. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą obrotowej pompy wtryskowej Denso V5 i Denso PCM.. Współpracuje z turbosprężarką jednak nie posiada często awaryjnego elementu jakim jest koło dwumasowe. Do największych grzechów jednostki należą awarie pompy wtryskowej oraz zrywające się paski rozrządu !!! Jednak konstruktorzy Mazdy  zastosowali rozwiązanie pionowych zaworów które miały zminimalizować ewentualną usterkę silnika po zerwaniu paska.


Powodem tego rozwiązania są duże obciążenia przy wyższych obrotach silnika co może właśnie przekładać się na awarie rozrządu. Dlatego producent szczególnie zaleca  wymiany paska plus napinaczy nie dłużej niż co 90tys (tylko oryginał ponieważ zamienniki nie są tak trwałe , natomiast pompę wody co 180tys. Pamiętajmy o tankowaniu dobrej jakości paliwa i wymianie filtra, ponieważ pompa wtryskowa przy dużych przebiegach i złej jakości paliwie bywa często awaryjna , niestety koszty nie są małe regeneracja to kwota 2500zł-5000zł a nowa to 10.000zł!!! W dużej mierze wynika to z wyeksploatowania samej jednostki oraz jej zaawansowanego wieku.


Ponadto użytkownicy narzekają na niską kulturę pracy jednostki oraz hałas dobiegający do wnętrza pojazdu. Po stronie plusów należy zapisać trwałość układu wtryskowego(wtryskiwacze)  konstrukcje silnika  i zadowalające poziomy spalania w granicach 5-6 L.Ze względy duże przebiegi aut z tym silnikiem przed zakupem zalecamy wizytę w serwisie  w celu sprawdzenia stanu jednostki oraz jej osprzętu, turbiny, pompy, wtrysków.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni-pompa wtryskowa Denso V5

Zalety

  • trwał i prosta konstrukcja
  • dostępność części
  • niskie spalanie

Wady

  • niska kultura pracy
  • słaba dynamika
  • awarie pompy wtryskowej -wysokie koszty
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: RF4F
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km lub 6 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po co 10.000 km lub 1 rok

Rozrząd !!!

Wymiana kompletu rozrządu  co 90 tys !!!
Wymiana pompy wody co 180tys -co drugą wymianę rozrządu
Używać tylko części Oryginalnych nie zamienników które nie są tak trwałe

Pompa wtryskowa !!!

koszt regeneracji 2500-5000zł cena nowej około 10.000zł

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 10tys/km zalecany Dexelia 5W30

Zawory !!!

regulacja zaworów co 30tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 18) (8.3)
Trwałość 6.9/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 18 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

24.12.2017 tomek
(9.3)
Opinia: " Mzr-cd to nie to samo co Ditd . Premacy miałem 5 lat i auto bezawaryjne . Dobiłem do 265tyś . 101KM szału nie ma ale zawsze do celu dojechałem. Brak dwumasy , dpfu . Dobry diesel .Teraz jeżdżę 5 143KM tutaj trzeba uważać . "
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2002/101KM
  • Rocznik / Przebieg: 260tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
02.08.2016 Andrzej
(8.7)
Opinia: "Przejechałem Mazdą 110 tyś. km - bez nawet 1 awarii a miałem ją ponad 8 lat. Dwukrotnie wymieniałem rozrząd ale tylko na oryginale - koszt olbrzymi ale ten silnik nie toleruje zamienników. Gdyby nie korozja - auta bym nigdy nie sprzedał !!! Nigdy nie odmówił
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 626 GW / 101 KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999 / 280 000
Polecam
24.05.2016 Paweł
(8.0)
Opinia: "Silnik naprawdę godny polecenia. Bezawaryjny. Należy pamiętać o regularnej wymianie oleju i wymianie rozrządu. Auto kupiłem 4 lata temu i w tym momencie ma 220 tys. km przebiegu. Zero awarii :)"
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Premacy/101KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002/220 tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
18.03.2016 Marek
(9.0)
Opinia: "Bardzo dobry silnik.Trochę głośny,lecz trwały i pewny.Należy dbać o wymianę rozrządu co 90tys km,wymieniać olej na Dexelię 5W30 co 10tys.km i odwdzięczy się bezawaryjną pracą.Mnie nie zawiódł przez 10 lat odkąd posiadam to auto.Bez dwumasy,bez dpf.Nie generuje kosztów.Niewrażliwa na twarde obchodzenie się turbosprężarka.Bardzo fajna jednostka."
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: RF4/ 101KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002/181000km
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
30.10.2015 Grzesiek
(7.7)
Opinia: "Mam Mazdę 626 GF 2.0 DiTD 1999r. 101KM, 340 tys. przejechane. Sprowadzona z Holandii w 2008r. Od tamtej pory z grubszych remontów to była wymiana uszczelki pod głowicą (puszczała płyn na prawym rogu z przodu, koło aku) Po za tym bez awaryjna, jednak staram się
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 626 GF/101KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999/340000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam