Silnik Mazda 2.0 DITD o mocy 110KM z Mak. mom. obr 230Nm przy 2000-2600obr/min. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą obrotowej pompy wtryskowej Denso V5 i Denso PCM.. Współpracuje z turbosprężarką jednak nie posiada często awaryjnego elementu jakim jest koło dwumasowe. Do największych grzechów jednostki należą awarie pompy wtryskowej oraz zrywające się paski rozrządu !!! Jednak konstruktorzy Mazdy zastosowali rozwiązanie pionowych zaworów które miały zminimalizować ewentualną usterkę silnika po zerwaniu paska.
Powodem tego rozwiązania są duże obciążenia przy wyższych obrotach silnika co może właśnie przekładać się na awarie rozrządu. Dlatego producent szczególnie zaleca wymiany paska plus napinaczy nie dłużej niż co 90tys (tylko oryginał ponieważ zamienniki nie są tak trwałe , natomiast pompę wody co 180tys. Pamiętajmy o tankowaniu dobrej jakości paliwa i wymianie filtra, ponieważ pompa wtryskowa przy dużych przebiegach i złej jakości paliwie bywa często awaryjna , niestety koszty nie są małe regeneracja to kwota 2500zł-5000zł a nowa to 10.000zł!!! W dużej mierze wynika to z wyeksploatowania samej jednostki oraz jej zaawansowanego wieku.
Ponadto użytkownicy narzekają na niską kulturę pracy jednostki oraz hałas dobiegający do wnętrza pojazdu. Po stronie plusów należy zapisać trwałość układu wtryskowego(wtryskiwacze) konstrukcje silnika i zadowalające poziomy spalania w granicach 5-6 L.Ze względy duże przebiegi aut z tym silnikiem przed zakupem zalecamy wizytę w serwisie w celu sprawdzenia stanu jednostki oraz jej osprzętu, turbiny, pompy, wtrysków.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni-pompa wtryskowa Denso V5
Rozrząd !!!
Wymiana kompletu rozrządu co 90 tys !!!
Wymiana pompy wody co 180tys -co drugą wymianę rozrządu
Używać tylko części Oryginalnych nie zamienników które nie są tak trwałe
Pompa wtryskowa !!!
koszt regeneracji 2500-5000zł cena nowej około 10.000zł
Olej !!!
Wymiana oleju przewidziana co 10tys/km zalecany Dexelia 5W30
Zawory !!!
regulacja zaworów co 30tys/km
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |