Silnik Mazda 2.0 MZR-CD o mocy od 120 do 121KM z oznaczeniem RF5C wszedł do produkcji w 2002 roku i miał zastosowanie w samochodach Mazda 6. Jest to pierwsza konstrukcją opracowaną całkowicie przez japońskich inżynierów Mazdy z układem Common Rail . Niestety często mylona z silnikami Forda 2.0 TDCI o podobnych mocach która jest bardzo awaryjna.Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail firmy Denso o ciśnieniu 1800bar.
Pierwsza odmiana silnika pochodzi z lat produkcji 2002-2005 i generowała moc 121KM oraz 136KM i dysponowały identycznymi momentami obrotowymi 230Nm przy 2000obr/min.Silnik w tych odmianach spełniał normy spalin Euro 3 i nie występował z filtrem cząstek stałych DPF.Od 2005r wprowadzono wersje która spełnia normy spalin Euro4 wyposażony został w problematyczny filtr cząstek stałych DPF .
Niestety podczas jazdy miejskiej może dojść do jego zapchania cząstkami sadzy i w efekcie spadku mocy silnika. Następstwem jest dostania się paliwa do oleju co powoduje podniesienie poziomu oleju w misie, a w konsekwencji prowadzi do uszkodzenie wtryskówJedynie otrzymał katalizator z sondą lambda i współpracował z układem recyrkulacji spalin EGR. Usterkowość jednostki jest uzależniona przede wszystkim od lat produkcji, silnik z pierwszych lat produkcji są zdecydowanie mniej awaryjne i posiadaj mniej skomplikowany osprzęt. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problemy z zaworem EGR oraz kołem dwumasowy przeważnie ma to miejsce po wyżej 200 tys /km.
Kolejnym problemem jest zatykające się sitko pompy oleju w misce olejowej co prowadzi do zatarcia jednostki napędowej. Układ wtryskowy jest nader trwały jednak boryka się z nieszczelnymi podkładkami pod wtryskiwaczami. Zdarzały się wytarcia złuszczenia wałków rozrządu problem dotyczy raczej silników eksploatowanych na krótkich odcinakach przy nie dogrzanym silniku. Sama jednostka jest bardzo trwała jedynie osprzęt może sprawiać problemy zwłaszcza w nowszych odmianach. Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, niskie poziomy spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (9.3) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 8.5/10 |