Mazda

Silnik Mazda 1.5 SkyActiv-D 16V 105KM S5-DPTS

26813
Silnik Mazda 1.5 SkyActiv-D 16V 105KM S5-DPTS

Silniki Mazda SkyActiv-D są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 1.5 SkyActiv-D o mocy 105KM z maks. momentem obrotowym 270Nm od 1600 do 2500 obr./min zadebiutował w Maździe 3 w roku 2016. To nowoczesna konstrukcja o bardzo zaawansowanej technologii, spełniająca najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.Jednostka seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF,niestety wiąże się to z wymianą ściśle przystosowanego oleju do filtrów DPF z oznaczeniem Mazda Original Oil Supra DPF 0W30 lub 5W30  !!! Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z najnowszej generacji wysokociśnieniowymi wtryskiwaczami elektromagnetycznymi.

Jednostka współpracuje z nowoczesną turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek,wspomagana wodnym intercoolerem . Niewątpliwym atutem jednostki jest zastosowanie rozrządu opartego na łańcuchu co przekłada się na niższe koszty użytkowania (wymiany rozrządu jak to ma miejsce w przypadku paska). Cechą charakterystyczną silnika Mazdy jest jeden z najniższych stopni sprężenia 14:1. Co bezpośrednio przekłada się na mniejszą emisję spalin oraz lepszą kulturę pracy. Auta z tym silnikiem emitują niespełna 99 g/km CO2 przy średnim zużyciu 3.8l. 100km !!! Dodatkowo specjalnie zaprojektowana konstrukcja komory spalania pozwala na zredukowanie zjawiska spalania stukowego.

Nowością jest specjalnie opracowana technologia Natural Sound Smoothe której zdaniem jest zmniejszenie poziomu hałasu oraz wibracji. Obecnie jest to jeden z najciszej pracujących silników wysokoprężnych w swojej klasie na rynku. Silnik zadowoli osoby szukające niskich kosztów użytkowania przy przyzwoitych osiągach. Jednak nie jest to jednostka o sportowych zapędach trzeba się liczyć z tym żeby poczuć dynamikę silnik musimy wkręcać na wyższe obroty lub redukować na niższe biegi. Reasumując nowa jednostka Mazdy może pochwalić się wysoką kulturą pracy oraz przyzwoitą dynamiką przy bardzo niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo niski poziom hałasu
  • niski poziom spalania
  • dobra dynamika

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: S5-Y5
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: Mazda Original Oil Supra DPF 0W30 lub 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.5)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

6%
6%
4%
4%
16%
65%
Suma głosów: 51

Opinie użytkowników

25.08.2022 2
(5.0)
Opinia: Niewielkie autko z tym silnikiem spala bardzo mało i jeździ dynamicznie. Silnik spełnia jakieś rygorystyczne normy Euro 6 ale odbywa się to kosztem bardzo skomplikowanej budowy z dwoma EGR-ami, chłodnicą spalin i wodnym intercoolerem w kolektorze dolotowym. EGRy zawalają dolot sadzą, co przydusza silnik,
  • 3.0/10
  • 3.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bardzo niskie spalanie, wysoka kultura pracy, dynamika.
Wady: Skomplikowana konstrukcja, kosztowna obsługa, problemy z kolektorem dolotowym i DPF.
  • Silnik: 105
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 96000
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Odradzam
13.02.2022 Mazda CX-3
(10.0)
Opinia: Silnik bardzo żwawy, przede wszystkim oszczędny jedyna awaria jaka wystąpiła to wyczyszczenie zaworu EGR oraz dosyć częste wypalanie filtra DPF
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: • Niski poziom spalania • Dynamika • Kultura pracy silnika
Wady: • Dosyć wysokie koszty serwisu/napraw
  • Silnik: 1,5 Diesel 105 KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 100 000 KM
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
03.02.2022 Bartek
(8.3)
Opinia: Jak na 1.5l pojemności silnik bardzo żwawy. Bardzo niskie spalanie, realna wartość na stacji to między 3,8 a 4,3l. Silnik pracuje bardzo cicho. jak na razie żadnych problemów, oczywiście należy dbać o prawidłowe dopalanie DPF i olej wymieniać częściej niż co 20000km, ja robię to
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo niskie spalanie wysoka kultura pracy silnika elastyczność
Wady: drogi serwis
  • Silnik: 105KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam
20.01.2022 Mazda 2
(9.0)
Opinia: Silnik bardzo ekonomiczny, cichy, o wysokiej kulturze pracy i całkiem żwawy. Silnik ma bardzo "benzynową" charakterystykę pracy, pracuje miękko i chętnie wkręca się na wyższe obroty. Należy jedynie pamiętać, że jest tu DPF i dbać o jego pełne dopalanie a auto odwdzięczy się
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Ekonomia Kultura pracy Dynamika
Wady: Stosunkowo częste wypalanie DPF.
  • Silnik: 105KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 93000
  • Spalanie: 3.9 l/100km
Polecam
01.03.2018 Grzegorz
(10.0)
Opinia: Silnik godny polecenia przede wszystkim jest bardzo oszczędny średnie spalanie oscyluje w granicach 4.6L i to przy dość dynamicznej jeździe (cykl mieszany ).Na trasie do 130-140km/h spalanie można ograniczyć do 4-4.2 l po wyżej juz idzie w górę.Co do samego silnika jest bardzo elastyczny dobrze
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mazda 3 1.5 105KM
  • Rocznik / Przebieg: 2016r 62.000km
  • Spalanie: 4.6 l/100km
Polecam