Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.0 R4 d 190KM-194KM SCR OM654

38378
Silnik Mercedes 2.0 R4 d 190KM-194KM SCR OM654

Silniki Mercedes-Benz BlueTec / d są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 2.0 R4 d mocach 190KM194KM z oznaczeniem OM654 wszedł do produkcji od 2016 roku i miał zastąpić wysłużoną jednostkę OM651. Konstrukcja nowoczesna, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne mające wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów. Silnik generuje moc 194KM  z momentem obrotowym 400 Nm dostępnym od 1600-2800 obr./min. i współpracować z 9-stopniową przekładnią automatyczną.


Można to było osiągnąć po przez zastosowaniu szeregu nowinek konstrukcyjnych oraz technologicznych. Silnik został wykonany w całości z aluminium przez co jest lżejszy od poprzednika o prawie 35kg !!! Ponadto zmniejszyła się jego wibracja oraz hałas a specjalne powłoka  Nanoslide na cylindrach pozwoliła zmniejszyć tarcie . W silniku zastosowano IV generacji układ wtryskowy Common Rail  o ciśnieniu 2050 bar !!! Między innymi przez te rozwiązania jednostka może pochwalić się mniejszym zużyciem paliwa o prawie 13% od porzednika. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin  RDE (Real Driving Emissions,) które będą nie długo obowiązywać wszystkie tego typu silniki.


Umożliwia to nowszy system recyrkulacji spalin  EGR połączony z filtrem cząstek stałych DPF, systemem AdBlue oraz katalizatorem SRC. Reasumując jednostka  2.0d o oznaczeniu OM654 to konstrukcja  technologicznie bardzo zaawansowany która może pochwalić się świetnymi osiągami, niskim poziomem spalania oraz bardzo wysoką kulturą pracy. Niestety koszty utrzymania oraz serwis tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne napraw lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo niski poziom hałasu
  • przyzwoity poziom spalania
  • świetne osiągi

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM654.92
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (6.9)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 1

Najbardziej awaryjna część

16%
20%
20%
14%
16%
14%
Suma głosów: 44

Opinie użytkowników

16.04.2024 GLC Coupé
(10.0)
Opinia: Cichy , trwały, o najwyższej kulturze pracy , w ASO twierdzą ,że bez problemu silnik robi 600tys km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: trwały ,cichy
  • Silnik: 194km GLC coupe
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 350
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
12.08.2023 w205 FL C220d
(9.3)
Opinia: Doskonały diesel, w cklasie przy predkosciach autostradowych ok 5l/100 dzieki 9 biegowi (130kmh - 1500 obr) Do 500 tys w poprawionej wersji (od polowy 2018) bez problemu robi 500-600 tys bez wiekszych awarii. Jesli komus sie sypie to znaczy ze nie dbał ;) U mnie
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Genialna kultura pracy Niskie spalanie Bezobslugowy do 500 tys
Wady: Jak narazie brak
  • Silnik: C220d 9gtronic 194km
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 550000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
03.04.2022 E2,2d
(9.0)
Opinia: Jestem zadowolony Polecam
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cichy, mało pali , wygoda ,
Wady: Jak na razie nie widzę wad.
  • Silnik: 194
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
22.10.2021 sprinter
(3.0)
Opinia: generator kosztów
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 7.0/10
Zalety: -
Wady: brak zalet
  • Silnik: 170
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
18.02.2021 w213
(0.0)
Opinia: Do wymiany rozrządu trzeba wyjąć silnik.Nie ma możliwości zrobienia tego po wyjęciu skrzyni.Jest opcja wymiany samego łańcucha ale są dwa a drugiego już nie wymieni bez wyjęcia silnika a ślizgi też pękają. Wycierają się wałki rozrządu od uszkodzonych popychacz.Popychacze za delikatne łożyska igiełkowe jak na taki
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Cicha praca Ekonomia
Wady: Jednorazówka
  • Silnik: 194
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 500000
  • Spalanie: 4.3 l/100km
Polecam