Silnik Mercedes 3.0d mocach 272KM lub 286KM z oznaczeniem OM656 wszedł do produkcji w 2016 roku i miał zastąpić wysłużoną jednostkę OM642. Konstrukcja nowoczesna w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które mają wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów. Stał się aktualnie najmocniejszym silnikiem diesla w ofercie Mercedesa montowanych w samochodach osobowych. Można to było osiągnąć poprzez zastosowanie szeregu nowinek konstrukcyjnych oraz technologicznych. Silnik został wykonany w całości z aluminium ze stalowymi tłokami oraz z powłoką Nanoslide na cylindrach które zmniejszają tarcie . W silniku zastosowano IV generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2500 bar !!!
Jednostka wyposażona w dwustopniowy układ turbodoładowania z zastosowanym po raz pierwszym system zmiennych faz rozrządu Camatronic. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin RDE (Real Driving Emissions,) które będą nie długo obowiązywać wszystkie tego typu silniki. Cały układ został zamontowany przy samym silniku co wpływa szybsze oczyszczanie spalin. Umożliwia to nowszy system recyrkulacji spalin EGR połączony z filtrem cząstek stałych DPF, systemem AdBlue oraz katalizatorem SRC. Reasumując jednostka 3.0d o oznaczeniu OM656 to konstrukcja technologicznie bardzo zaawansowany która może pochwalić się świetnymi osiągami, przyzwoitym poziomem spalania oraz bardzo wysoką kulturą pracy. Niestety koszty utrzymania oraz serwis tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne napraw lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |