Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.5 R4 CDI 109/110KM OM607

33627
Silnik Mercedes 1.5 R4 CDI 109/110KM OM607

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 1.5 CDI (od 2015 roku z oznaczeniem „d”) to jednostka koncernu Renault którą znajdziemy również w samochodach Nissan, Dacia a od 2012 roku w Mercedesie-Benz Klasy A, B oraz Citan. W samochodach z Niemiec znajdziemy odmiany o mocach 75KM ,90KM oraz 110KM. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Siemens o ciśnieniu 1600 bar. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.


Jednostka o mocy 110KM seryjnie wyposażona jest w koło dwumasowe oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejć do granicy 3.4L w Klasie A oraz B. Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa, wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane, jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów do przebiegów 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich. Jednostka we wszystkich odmianach mocy  została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.


Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią. Filtr jest całkowicie bezobsługowy, zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk. Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania. Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić, może to się odbywać na na postoju, w korku lub jeździe miejskiej. Reasumując silnik 1.5CDI po latach modyfikacji i wyeliminowaniu trapiących go awarii stał się bardzo udaną jednostką o dobrej dynamice,świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM607
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000 km lub 5 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 25.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

8%
57%
15%
4%
7%
9%
Suma głosów: 74

Opinie użytkowników

16.05.2018 Janusz
(9.7)
Opinia: Super silniczek i to w dodatku nie Mercedesa jakbym mi nie powiedzieli to bym nie uwierzył, ale nie ma to większego znaczenia.Silnik bardzo cichy oszczędny i niezłej dynamice przy wielkości auta powiem że bardzo dobrej dynamice,największym atutem jest jego świetna elastyczność i niski poziom spalania.Po
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Mercedes Citan Tourer /110KM
  • Rocznik / Przebieg: 2014.r/93.tys
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię