Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.1 R4 BlueTec 170KM-177KM OM651

16380
Silnik Mercedes 2.1 R4 BlueTec 170KM-177KM OM651

Silniki Mercedes-Benz BlueTec / d są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 2.1 CDI od 2014 roku ma szerokie zastosowanie w samochodach Mercedes-Benz. W zależności od modelu posiada moc 170KM lub 177KM. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.


Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek co przekłada się na lepsze osiągi. Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum. Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik współpracuje z Filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro  6. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za dpobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Bezsprzecznie największym jednostki atutem jest niska awaryjność.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • bardzo trwała jednostka

Wady

  • wysokie ksoszty serwisu
  • wysokie koszty części
  • awarie filtra DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM651
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 25.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

16%
16%
16%
15%
20%
16%
Suma głosów: 61

Opinie użytkowników

16.09.2024 W212 lift
(9.3)
Opinia: Super dynamiczny i ekonomiczny silnik o bardzo wysokiej kulturze pracy.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cisza, dynamika, ekonomia
Wady: Kłopoty z DPF - jazda w mieście
  • Silnik: E220
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 246000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
12.09.2019 W205
(9.3)
Opinia: Silnik potrafi zaskoczyc przy odpowiednim serwisowaniu,filtry,a szczegolnie wymiana oleju czesciej niz przewiduje serwis.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 170/OM651
  • Rocznik / Przebieg: 2015/140000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam