Silniki Mercedes-Benz D / TD są stosowane w samochodach marki
Silnik Mercedes 2.0 R4 D 8V 72/75KM miał szerokie zastosowanie w modelach Mercedes Benz. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 1-milon/km !!! . Również części do tego modelu jest pod dostatkiem w przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Na minus trzeba zaliczyć słabszą kulturę pracy oraz słabą dynamikę ponieważ silnik nie posiada turbosprężarki. W ogólnej ocenie silnik jest bardzo chwalony z trwałość oraz niskie koszty utrzymania.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
pośredni
Zalety
trwała konstrukcja
niska awaryjność
przyzwoity poziom spalania
brak uciążliwego osprzętu
dostępność części
Wady
słaba dynamika
niska kultura pracy
Informacje serwisowe
Kod silnika:
OM601.91
Turbosprężarka:
Brak
Rozrząd:
Łańcuch
Sprzęgło:
Bez koła dwumasowego
Filtr cząstek stałych:
Brak
Ilość oleju silnikowego:
6.5 L, typ oleju: 10W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Silnik wręcz pancerny nic dodać nic ująć brak w nim uciążliwych urzedzeń takich jak w obecnych silnikach przejedzie bardzo dużo bez jakich kolwiek problemów no cóż szkoda że takich silników już nie robią
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
Łańcuch pancerny, brak DPF, brak dwumasy , dobre wtryskiwacze.