Silnik Mercedes 2.2 D 16V o mocy 95KM produkowany przez firmę Mercedes-Benz miał zastosowanie w samochodach Klasy C oraz E w latach 1993-1998. Była to jednostka, która zastąpiła wysłużony model OM601. Największą różnicą w porównaniu do poprzednika było zastosowanie podwójnego wałka rozrządu DOHC oraz wtrysku pośredniego. Silnik używał elektronicznie sterowanej pompy wtryskowej z obrotowym rozdzielaczem firmy Lucas.Jej minusem jest uszczelnienie które jest słabej jakości i ulega uszkodzeniu co powoduje poważne awarie .
Ze względu na wysokie koszty zakupu nowej pompy jest możliwość zastosowania zestawu naprawczego co zdecydowanie obniża koszty naprawy.Po za tym mankamentem silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 1-milon/km !!! . Również części do tego modelu jest pod dostatkiem w przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Na minus trzeba zaliczyć słabszą kulturę pracy oraz słabą dynamikę ponieważ silnik nie posiada turbosprężarki. W ogólnej ocenie silnik jest bardzo chwalony z trwałość oraz niskie koszty utrzymania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: pośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |