Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.0 R4 CDI 82KM-109KM OM640

40060
Silnik Mercedes 2.0 R4 CDI 82KM-109KM OM640

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 2.0 CDI o mocach 82-109KM miał zastosowanie w samochodach Mercedes-Benz Klasy A oraz B w latach 2004-2012. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Silnik jest nietypowo montowany pod podłogą samochodu. Jednostka nachylona jest o 60 stopni do przodu i ustawiona poprzecznie. Zamysłem konstruktorów było wykorzystanie jak największej przestrzeni we wnętrzu samochodu. Ma to dużo zalet ale również wad ponieważ przy jakiejkolwiek awarii dostęp do silnika jest utrudniony.


Przykładem może być np.  awaria sprzęgła z dwumasą gdzie koszty wymiany są o wiele wyższe niż w przypadku klasycznych rozwiązań. Jednostka współpracuje z 5-biegową skrzynią w wersji 160 CDI, z 6-biegową w wersji 180CDI/200CDI lub bezstopniową Autotronic. W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały jednak jego osprzęt przy wyższych przebiegach lubi być awaryjny co może pochłonąć wysokie koszty ich naprawy i wymiany. Trzeba pamiętać że nowsze modele aut z tą jednostką są serynie wyposażone w filtr cząstek stałych DPF !!! Jednostka charakteryzuje się niskim poziomem spalania i przyzwoitą dynamiką w wersji 109KM. Natomiast odmiana o mocy 82KM jest idealnym rozwiązaniem w jeździe miejskiej zwłaszcza że nie posiada uciążliwego DPF-u.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika i elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie wtryskiwaczy
  • awarie pompy wtryskowej

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM640.94
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak w niektórych modelach
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.5)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 6.2/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

32%
14%
21%
11%
11%
11%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

20.03.2023 mercedes B klasa
(7.0)
Opinia: kupiłem klasę B 200 CDI (140 KM) z przebiegiem 170 tys. i przejechałem drugie 170tys.
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • 9.0/10
Zalety: niskie spalanie, dynamika, kultura pracy, komfort jazdy
Wady: utrudniony serwis, mechanicy przeganiają z warsztatu, aby się dostać do rozrusznika, sprzęgła, maglownicy trzeba wyjąć silnik aby się dostać do świec, termostatu trzeba rozebrać pół samochodu
  • Silnik: 140 KM, B200 CDI
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 340000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
13.02.2020 Mercedes B
(4.7)
Opinia: Jazda z tym silnikiem to przyjemność, ale nie wiem jaką trzeba mieć wyobraźnię, żeby dostęp do skrzyni biegów i koła dwumasowego był dopiero po wyjęciu jednostki napędowej. Zastanawiam się, czy najsłabsza odmiana 82KM też ma dwumasowę - raczej wątpię.
  • 5.0/10
  • 1.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie
Wady: Czynności serwisowe to katorga
  • Silnik: 109
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
08.12.2019 w169
(9.3)
Opinia: mam 2,0 cdo 140 km. Podkręciłem na prawie 170km. silnik super. Na autostradzie prędkości 160 /170 spalanie około 6 ltrów. Bajka!!!!!!!!!!!
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: małe spalanie , duża moc i nie jest to silnik od Renault!!! Nie porównujcie śmietnika 1,5 cdi z 2,0
Wady: brak
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 135000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
02.04.2015 Grzegorz
(8.7)
Opinia: Silniczek super małe spalanie, brak dwumasy, DPF i niekłopotliwy w eksploatacji. Nie jest to silnik od Renault ale 2.0 Mercedesa w różnych wersjach mocy zaczynając od 82km. Trochę za słaby ale do miasta jest super.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 82
  • Rocznik / Przebieg: 2006
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
03.11.2013 Adam
(7.7)
Opinia: Mercedes od kilku lat montuje silniki z oznaczeniem 160 CDI od Reno. Silnik 160 CDI o mocy 90 KM to francuski motor 1.5 dci. Nie wiem dla czego na tym portalu tego nie piszą.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Scenik 1.5 dci.
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię