Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.7 R5 CDI 170KM OM612

72038
Silnik Mercedes 2.7 R5 CDI 170KM OM612

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 2.7 R5 CDI 20V o mocy 170KM występował w samochodach Mercedes-Benz w latach 1999-2006. Silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz kołem dwumasowym. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 500-tys/km !!!.


Dlatego miał bardzo szerokie zastosowanie od samochodów klasy C aż do modeli terenowych oraz dostawczych.Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo. Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zaliczyć , awarie kolektora dolotowego oraz termostatu jednak są to usterki które nie są bardzo kosztowne i problematyczne w naprawie. Po za tym silnik w opinii użytkowników jednostka uchodzi za bardzo trwałą i mało awaryjną, również serwis nie sprawia większych problemów.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • awarie termostatu
  • awarie kolektora dolotowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM612.96
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.3)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

5%
7%
74%
3%
7%
5%
Suma głosów: 76

Opinie użytkowników

06.04.2018 marek
(8.7)
Opinia: mam 211 combi 2.7 od 11 lat użytkuję po naszych drogach .290k przejechanych i wymieniony tylko jeden .sworzeń wahacza poza tym nic , jedynie oleje filtry i klocki.Przy spokojnej jeżdzie zmieści się w 7l ON Na fabrycznym haku ma 2.1T,więc często pracuje
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: E 211
  • Rocznik / Przebieg: 2004/290000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
10.01.2014 Paweł
(8.7)
Opinia: Mam taki w E klasie. Dziesięć lat eksploatacji 370 tyś przebiegu i zero jakichkolwiek problemów. Największe mrozy i pali na dotyk. Równa praca a dźwięk ...:)
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Mercedes E klasa W211 2003 rok
Polecam
28.07.2013 Robert
(8.3)
Opinia: Hmm jestem posiadaczem Merca pierwszy raz, Musze go pochwalic za cicha i rowna prace, co do Ekonomiki jestem tez dosc milo zaskoczony, mam dosc cieszka noge, ale wiecej jak 11l/100km w cyklu mieszanym nie berze, co do awaryjnosci nie mam z nim zadnych problemow, wylacznie
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: ML 270 CDI auto
Polecam
02.07.2013 M
(7.7)
Opinia: Mam ten silnik w E klasie. Jest dynamiczny na wysokich obrotach. Przy ruszaniu z miejsca jest dosyć mułowaty. poza tym jak na swoją pojemność jest zaskakująco ekonomiczny na trasie 6.5l/100km w mieście 9 do 12l/100km. Jak narazie nie miałem z nim problemów
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Mercedes E270 S210
Polecam
03.06.2013 robert
(8.3)
Opinia: 270cdi występuje również w Ssangyoungach.M am taki w rodiusie i zero problemów:)
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: SsangYong Rodius
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię