Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.7 R5 CDI 177KM OM647

25299
Silnik Mercedes 2.7 R5 CDI 177KM OM647

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 2.7 R5 CDI o mocy 177KM występował w Mercedesie Klasy E W211 w latach 2002-2005. Silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz kołem dwumasowym. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 500-tys/km !!!.


Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo. Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zaliczyć , awarie kolektora dolotowego oraz termostatu jednak są to usterki które nie są bardzo kosztowne i problematyczne w naprawie. Po za tym silnik w opinii użytkowników jednostka uchodzi za bardzo trwałą i mało awaryjną, również serwis nie sprawia większych problemów.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • awarie termostatu
  • awarie kolektora dolotowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM647.96
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.2)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

5%
18%
9%
45%
9%
14%
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

11.11.2019 w211
(8.7)
Opinia: Posiadam taki silnik w e klasie w211.Przebieg 350tyś i nigdy nie miałem żadnych problemów.Jazda tylko na trasach,spalanie to niecałe 6l z 30tyś km.Zaczął się pocić jeden wtryskiwacz ale to błachostka,oczywiście regularna zmiana oleju max co 15tyś.Turbo od nowości i jest ok.Silnik nie do zdarcia.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik:
  • Rocznik / Przebieg: 202
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
11.08.2018 Marek
(9.7)
Opinia: Witam. Od 4 lat posiadam Mercedesa klasy ML 270CDI z tym właśnie silnikiem. Wymienione zalety potwierdzam, ale do wad dorzucam jeszcze wypalające się uszczelniacze miedziane pod wtryskiwaczami. Awaria mało uciążliwa, niewielkie koszty naprawy, ale to jednak awaria. Z mojego punktu widzenia jedna śruba mocująca wtrysk
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: ML 270CDI / 176 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 / 280000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię