Silnik Mercedes 3.2 R6 CDI o mocy 204KM miał zastosowanie w modelach Mercedes-Benz klasy E oraz S.Jest następcą odmiany OM613 w którym został zmodyfikowany nieznacznie osprzęt.Konstrukcja bloku wykonana z żeliwa, głowica cylindrów ze stopu wtrysk bezpośredni realizowanym przy pomocy systemu Common Rail o ciśnieniu 1600 Bar. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz kołem dwumasowym.
Rozrząd oparty na łańcuchu-podwójne wałki rozrządu napędzane dwustronnie łańcuchem. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 500-tys/km !!!. Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy oraz turbosprężarka i sprzęgło z kołem dwumasowym. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą i mało awaryjną jednostkę a jego kultura pracy oraz dynamika jest na bardzo wysokim poziomie.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 3) | (9.6) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.7/10 |
Dynamika | 10.0/10 |