Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 3.0 V6 CDI 231KM-235KM OM642

4529
Silnik Mercedes 3.0 V6 CDI 231KM-235KM OM642

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 3.0 V6 CDI OM642 stosowany od 2005 roku o mocy 231-235KM zasilał samochody marki Mercedes klasy C, E, S oraz ML i GLK. Jednostka o bardzo zaawansowanej technologii, niestety z awaryjnym i drogim w naprawie osprzętem. Silnik seryjnie wyposażony został w filtr cząstek stałych DPF oraz w nowszej generacji EGR  z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz  kołem dwumasowym. Niestety jednostka o o oznaczeniu OM642 jest bardzo awaryjna oraz kosztowna w naprawach.Silnik konstrukcyjnie nie został dopracowany przez co jego problemy dotyczyły nie tylko osprzętu jak również uszczelnienia chłodnicy oleju oraz problemu z wentylacją skrzyni korbowej.


Zwłaszcza ten drugi problem daje się we znaki użytkownikom ponieważ w razie awarii silnik przechodzi w tryb awaryjny.!!! Konsekwencją tej usterki są poważne awarie turbosprężarki. Z problemem Mercedes borykał się do 2010 roku i organizował akcję naprawczą. To nie wszystko jednostka miała od początki źle skalibrowany proces wypalania się sadzy w w filtrze DPF . Co w konsekwencji doprowadzało do awarii EGR oraz przedostawania się paliwa do oleju co skutkuje jego rozrzedzeniem a w konsekwencji doprowadza do poważnej awarii silnika. Kolejną przypadłością jest problem z kolektorem ssącym w którym zacierają się klapki oraz nastawnikiem sterującym zmienną geometrią łopatek.


Objawem tego jest problem z mocą silnika , jeżeli auto nie wkręca się na obroty najprawdopodobnie doszło do zapchania nastawnika turbiny. Jedynym lekarstwem na tą przypadłość jest jazda na wyższych obrotach w innym przypadku koszty wymian nastawnika są wysokie ponad 2000zł. Wyżej wymienione awarie przeważnie zdarzają się przy przebiegach około 200 tys/km oraz przez źle eksploatowane auta. Trzeba pamiętać że jednostka posiada bardzo awaryjny i kosztowny osprzęt, co wiąże się z większymi kosztami części oraz serwisu. Po za tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, przyzwoity poziom spalania oraz bardzo dobrą dynamikę .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • kosztowny serwis
  • awarie zaworu EGR
  • awarie wtryskiwaczy
  • awarie kolektora ssącego
  • zapychanie się filtra DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM642
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.5 L, typ oleju: MB 229.51 lub MB 228.31, wymiana po co 25.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię