Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 3.0 V6 BlueTec 252KM-258KM OM642

31797
Silnik Mercedes 3.0 V6 BlueTec 252KM-258KM OM642

Silniki Mercedes-Benz BlueTec / d są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 3.0 V6 BlueTec OM642 o mocach  252-258KM  jest kolejną odmianą tej jednostki która weszła do produkcji w  2010 roku. Wprowadzono w niej nowszy układ wtryskowy oraz  podniesiono moc do 258KM oraz 258KM. Jest to odmianę o nazwie BlueTec z katalizatorem SRC ograniczająca emisję tlenku azotu oraz emisję spalin. System ten wymaga uzupełniania specjalnego czynnika AdBlue.Poprawiono wiele mankamentów trapiących wcześniejsze odmiany, jednak nadal  problematyczny pozostał kolektor ssący w którym zbiera się nagar. Niestety jednostka o o oznaczeniu OM642 jest bardzo awaryjna oraz kosztowna w naprawach.


Silnik konstrukcyjnie nie został dopracowany przez co jego problemy dotyczyły nie tylko osprzętu jak również uszczelnienia chłodnicy oleju oraz problemu z wentylacją skrzyni korbowej. Zwłaszcza ten drugi problem daje się we znaki użytkownikom ponieważ w razie awarii silnik przechodzi w tryb awaryjny.!!! Konsekwencją tej usterki są poważne awarie turbosprężarki. Z problemem Mercedes borykał się do 2010 roku i organizował akcję naprawczą. To nie wszystko jednostka miała od początki źle skalibrowany proces wypalania się sadzy w w filtrze DPF . Co w konsekwencji doprowadzało do awarii EGR oraz przedostawania się paliwa do oleju co skutkuje jego rozrzedzeniem a w konsekwencji doprowadza do poważnej awarii silnika. Kolejną przypadłością jest problem z kolektorem ssącym w którym zacierają się klapki oraz nastawnikiem sterującym zmienną geometrią łopatek.


Objawem tego jest problem z mocą silnika , jeżeli auto nie wkręca się na obroty najprawdopodobniej doszło do zapchania nastawnika turbiny.Jedynym lekarstwem na tą przypadłość jest jazda na wyższych obrotach w innym przypadku koszty wymian nastawnika są wysokie ponad 2000zł. Wyżej wymienione awarie przeważnie zdarzają się przy przebiegach około 200 tys/km oraz przez źle eksploatowane auta. Trzeba pamiętać że jednostka posiada bardzo awaryjny i kosztowny osprzęt, co wiąże się z większymi kosztami części oraz serwisu. Po za tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, przyzwoity poziom spalania oraz bardzo dobrą dynamikę

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • kosztowny serwis
  • awarie zaworu EGR
  • awarie wtryskiwaczy
  • awarie kolektora ssącego
  • zapychanie się filtra DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM642.87 LS
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: MB 229.51 lub MB 228.31, wymiana po co 25.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.8)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 9.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

13%
20%
17%
10%
27%
13%
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

15.06.2024 Mercedes GL W166
(10.0)
Opinia: Jeżdżę od nowości, aktualnie mam na liczniku 334 tys. wymieniłem turbo przy 220 tys bo tak zalecał serwis, raz jakiś czujnik i termostat
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny i oszczędny średnio mi pali 9,5 l ale można w dobrym terenie zejść do 6,5 l Nie udało mi się przekroczyć 11l/100 km
Wady: chłodnica oleju na bloku wymaga wymiany uszczelki - oryginalna jest nietrwała
  • Silnik: 258
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 334400
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
04.07.2018 Jurek
(4.0)
Opinia: Auto od nowości, E350 4MATIC, przeglądy robione regularnie, zero oszczędzania, wszystko na czas. Przy 150tys. wał wyszedł bokiem. Konieczna całkowita regeneracja silnika, koszty rzędu 12.000zł plus 1.500zł za lawetę bo padł bez żadnych wcześniejszych objawów ponad 400km od domu. W serwisie powiedziano że to typowe
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: E350 4MATIC 265KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/155tys.
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
20.12.2017 Jacek
(7.7)
Opinia: Kupiony przy 280k km a teraz 360k km. Wymieniona pompa wody(750zł) i termostat(ok 700zł). Po za tym zero awarii, tylko olej i filtry(filtr paliwa 260zł i filtr powietrze 400zł, reszta normalne ceny). Silnik ładnie pracuje i jest bardzo dynamiczny.Skrzynia biegów(7) pracuje bez problemów.POLECAM
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 265
  • Rocznik / Przebieg: 2011
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
06.11.2016 Wojtek
(9.7)
Opinia: przeje przejechalem 280 tys.km bez zadnych problemow.Auto jest nalezycie serwisowane.Poprzednie W 219 bez zastrzezen.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: CLS350 cdi 265 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011-280000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam
22.02.2014 Sławek
(7.7)
Opinia: Moc , dynamika , to największe zalet tego silnika .Co do spalania ,jest wysokie ale nie ma się co dziwić .Auto sprowadzone z Niemiec ,osobiście zrobiłem nim 90 tys ,klasyczny serwis oleje filtry i to wszystko ,żadnych awarii.Wymiany amorów przód tys szok !!! Ale
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Mercedes Klasa S W221 350 258 2007 r 185 tyś
Polecam