Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 3.2 DI-D 16V 160KM-200KM 4M41

12446
Silnik Mitsubishi 3.2 DI-D 16V 160KM-200KM 4M41

Silniki Mitsubishi TD / DI-D są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 3.2 DI-D o mocach 160, 165, 170, 190 lub 200KM z oznaczeniem 4M41 stosowany od 2006 roku w samochodach Mitsubishi Pajero. Jego podstawą była jednostka o pojemności 2.8 l z  która w 1999 roku została zmodyfikowana a jej pojemność wzrosła do 3.2 l . Na początku  silnik z oznaczenie 4M40  posiadał  mocy 125KM i był wyposażoną w pompę wtryskową mechaniczną z turbiną o stałej geometrii łopatek.



Dopiero od 2006 roku silnik przeszedł szereg modernizację otrzymał nowszej generacji układ wtryskowy i spełniła bardziej rygorystyczne normy spali. Pierwsze odmiany wyposażono w elektroniczną pompę wtryskowa a w kolejnych latach zastosowano układ wtryskowy Common Rail oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek. Nowsze odmiany jednostki współpracują z  filtrem cząstek stałych DPF. Silnik wyposażony jest w łańcuch rozrządu jednak  nie jest on niezniszczalny i zdarzają się jego poważne awarie !!! Dotyczy to silników z pierwszych lat produkcji odpowiadają za to wadliwe napinacze. Serwis zaleca kontrolę łańcucha rozrządu co 60 tys/km a w niektórych przypadkach wymianę po 120tys/km. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi oraz niską awaryjność. Po stronie minusów trzeba zapisać koszty obsługi oraz serwisu które nie należą do tanich.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: pompa

Pompa elektroniczna / Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika

Wady

  • koszty obsługi/serwisu
  • wysokie poziom spalania
  • awarie rozrządu/łańcucha
  • awarie DPF-u/nowsze wersje

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak w nowszych wersjach
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 9.8 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Silnik 3.2 DI-D wyposażony jest w rozrząd oparty na łańcuchu !
Jednak w odmianach z początkowych lat produkcji zdarzały się jego rozciągnięcia przez wadliwe napinacze co w konsekwencji mogło doprowadzało do jego zerwania !!!
Serwis zaleca jego kontrolę co 60 tys/km a w niektórych przypadkach wymianę po 120. tys/km !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

17%
8%
75%
0%
0%
0%
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami