Silnik Mitsubishi 2.0 DI-D to jednostka montowana m. in. w modelu Mitsubishi Grandis i Outlander. Jednostka 4 cylindrowa generująca moc 136KM. Całkowicie opracowana przez niemiecki koncern Volkswagen. W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niewysoka cena. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dumasowym. Oba rozwiązania podnoszą dynamikę oraz przyśpieszenie jednak w przypadku awarii koszta obsługi są wyższe.
Do najczęstszych grzechów silnika o pojemności 2.0DID należą wspomniane problemy z kołem dumasowym, turbosprężarką. Inną częstą dolegliwością na, którą zwracają uwagę użytkownicy są pękające głowice. Winę za to ponosi wadliwy odlew niektórych egzemplarzy. Jednak w Mitsubishi ta usterka nie występowała. Modele po 2007 roku w większości występowały z problematycznym filtrem cząstek stałych. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości.. Po stronie plusów należy zapisać zadowalającą dynamikę, oraz niski poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: pompa
Układ Wtryskowy
Pompowtryskiwacze
W razie awarii możliwość regeneracji !
regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł
Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe
Średnia (głosów: 9) | (8.6) |
Trwałość | 8.9/10 |
Utrzymanie | 8.8/10 |
Dynamika | 8.0/10 |