Silnik Nissan 2.5 DCI występuje od 2005 r w Nissanie Navara, Murano i Pathfinder. Osiąga moc 171, 174 lub 190KM przy maksymalnym momencie obrotowym 403 NM. Silnik z wtryskiem bezpośrednim Common Rail z wtryskiwaczami Denso. Ich zaletą jest możliwość regeneracji. Posiada koło dwumasowe oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek. Przyśpieszenie oraz dynamika jest zadowalająca. Pierwsza setka osiągana jest po 11.5 sekundach. Taki rezultat w pojeździe o takich gabarytach jest jak najbardziej satysfakcjonujący.
Mechanizm rozrządu oparto o łańcuch co znacznie zmniejsza koszta obsługi. Kolejna generacja jednostki 2.5 DCI pojawia się w 2010 roku. Znalazła zastosowanie w Nissanie Murano, Nissanie Pathfinder. Moc w silniku została podniesiona do 190 KM z maksymalnym momentem obrotowym 450 NM. Nissan Murano pierwszą setkę osiąga po 10 sekundach. Jednocześnie znacznie poprawiono kulturę prcy jednostki wysokoprężnej. Podobnie jak w przypadku wersji słabszej również tutaj mechanizm rozrządu posiada łańcuch.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 3) | (8.2) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 6.7/10 |
Dynamika | 8.0/10 |