Silnik 1.5 DCI to jednostka całkowicie opracowana przez firmę Renault i jest wykorzystywana do napędu modeli Nissan Almera, Juke, Micra, Note, Qashqai, Tiida. Silnik generuję bardzo szeroki zakres zakres mocy od 65KM,70KM,75KM,80KM,85KM,86KM,90KM,100KM,105KM,106KM,110KM.Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail. Początkowo wtryskiwacze dostarczała firma Delphi. Nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Na szczęście po 2006 roku został zmieniony awaryjny system Delphi na układ wtryskowy firmy Siemens .
Jednostka ma bardzo zróżnicowaną budowę w zależności od wersji, mocy oraz okresu produkcji współpracują z kołem dwumasowym bądź nie. Posiadają turbosprężarkę o stałej lub zmiennej geometrii łopatek. Z filtrem cząstek stałych FAP współpracują jednostki o mocy 90KM oraz 110KM. Silnik charakteryzują niskie poziomy spalania, wysoka kultura pracy oraz zadowalająca dynamika. Najczęstsze problemy dotyczą układu wtryskowego, a w szczególności wtryskiwaczy. Użytkując pojazdy z silnikiem 1.5DCI należy zwrócić szczególną uwagę na rodzaj i typ wtryskiwaczy oraz na osprzęt z jakim współpracują. Szczegółowych informacji dowiemy się podając w ASO nr VIN.
Silnik 1.5 dCi znalazł szerokie zastosowanie w pojazdach różnego segmentu począwszy od małych miejskich samochodów, a skończywszy na większych autach segmentu D oraz Suv. Świadczy to o dużej uniwersalności i możliwościach technologicznych silników 1.5 dCi. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Przeczytaj opinie o 1.5 dCi w Kategorii DCI !!!
Silniki 1.5 dCi do 2005r- wyposażone były w układ wtryskowy firm Delphi
Silniki 1.5 dCi po 2006r -zastosowano układ wtryskowy firmy Siemens
Możemy sami odróżnić z jakiej firmy zasilaniem mamy do czynienia
-Pompa Delphi ma kształt okrągły
-Pompa Siemensa ma kształt gwiazdy
1.5 dCi 90KM oraz 110KM -seryjnie wyposażone w Filtr cząstek stałych FAP
Ważne !!!
Auta z silnikiem 1.5 dCi o różnych mocach mogą różnić się bardzo osprzętem , te same moce mogą mieć lub nie :
-koło dwumasowe
-turbina zmienna lub stała geometria
-Filtr czastek stałych
Średnia (głosów: 5) | (8.4) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 9.2/10 |
Dynamika | 8.0/10 |