Silniki Opel D / DI / DTI / Isuzu DiTD są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 1.7 TD o mocy 68KM z oznaczeniem X17DTL to konstrukcja koncernu General Motors z rodziny silników II. Jednostkaczęsto mylona z silnikiem 1.7 TD produkcji ISUZU. Zasilana pompą z wtryskiem pośrednim. Jednostka o bardzo niskiej kulturze pracy, słabej dynamice oraz spalaniu na wysokim poziomie. Kierowcy narzekają na dużą usterkowość silnika oraz podzespołów osprzętu. największych problemów przysparza nie trwały układ wtryskowy, przede wszystkim pompa, oraz wtryski.
Opinia:
Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Dziwne ze nikt tego nie zauważył. X17dtl o mocy 68km to konstrukcja opla nie isuzu.
Miałem ten silnik, skończył żywot przez awarie pompy przy przebiegu ponad 570tys km. Mocą nie pozwalał ale był bardzo wytrzymały. 20 stopni mrozu nie robiło na
nim wrażenia, wystarczył dobry akumulator. Auto w Polsce zrobiło 190tys km bez żadnych poważniejszych awarii silnika. Nikt nigdy nie zaglądał do sprzęgła. Części tanie. Jedyne większe awarie to pekajacy pasek od ładowania który warto było ze sobą wozić. Gdyby pompa nadal działała mógłby spokojnie zrobić jeszcze 100 tys km.
------------------------------------------------
OD REDAKCJI:
Opis silnika nie wprowadza w błąd i wyraźnie mówi o tym, że jest to konstrukcja Opla:
"Silnik Opel 1.7 TD o mocy 68KM z oznaczeniem X17DTL to konstrukcja koncernu General Motors z rodziny silników II. Jednostka często mylona z silnikiem 1.7 TD produkcji ISUZU."
10.0/10
9.0/10
6.0/10
Zalety:
Prostota
Wytrzymałość
Wady:
Wadliwa pompa paliwa
Mała moc
Silnik:
X17tdl OPEL!
Rocznik:
1998
Przebieg:
570000
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
18.01.2017Sebs
(6.7)
Opinia:
Owszem jak go zapalam to okoliczne bociany zlatują poznać nowego kolegę, do 100 rozpędza się w tydzień a wyprzedzanie możliwe głównie z górki i z wiatrem.
Ale w najgorsze mrozy odpala od dotknięcia, na długich dystansach potrafi palić 5.0, jak go duszę po miastach pali 6,2
nigdy nie spalił więcej jak 6,5. Mechanik za grosze naprawia wszystko w dwie godziny.
Długo się nagrzewa.
8.0/10
10.0/10
2.0/10
Silnik:
X17DTL
Rocznik / Przebieg:
2003 / 168kkm
Spalanie:
6.2 l/100km
Polecam
01.03.2016Sławek
(7.3)
Opinia:
390 000km, Wymieniany był 5x rozrząd, 1x sprzęgło, olej co 10-12000 km, 5x świeca żarowa. O pompie i wtryskach nic nie wiem, choć przy pełnym przyspieszaniu troszkę zadymi mam nadzieję że do 400000 dojadę i zamienię go na coś z CDTI 120km... Ale tak tanio
już nie pojadę..., poprawię sobie dynamikę ale nie ekonomię w eksploatacji.
8.0/10
10.0/10
4.0/10
Silnik:
1.7TD/68KM
Rocznik / Przebieg:
390000
Polecam
06.02.2015Adam
(6.0)
Opinia:
przebieg 370 tys auto z 1997r daje radę silnik jako taki nie ruszany,tylko podzespoły wadliwa pompa wtryskowa,świece żarowe,wtryski,wycieki,ale zastrzegam że silnik w dobrej kondycji po za tym części pod dostatkiem z grosze,serwis również tani.Auto do przemieszczania idealne mało pali.