Silnik Opel 1.7 CDTI o mocy 80KM (Z 17DTL) zadebiutował w modelu Opel Astra G w 2003 roku. Jest to konstrukcja firmy Isuzu z rodziny Circle L. Silnik wyposażony w nowoczesny, bezpośredni system wtrysku realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć problemy z cieknącymi pompami oleju co może doprowadzić do uszkodzenia paska rozrządu. Pompa napędzana jest paskiem a wadliwy uszczelniacz doprowadza do wycieku co skutkuje zamoczeniem paska zębatego.
Na plus trzeba zapisać bardzo trwałą turbinę oraz układ wtryskowy.Minusem jest słaba dynamika w tej odmianie oraz niższa kultura pracy ale za to rekompensuje niski zużyciem paliwa. Reasumując silnik 1.7 CDTI jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach . Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 9) | (7.2) |
Trwałość | 6.6/10 |
Utrzymanie | 7.6/10 |
Dynamika | 7.3/10 |