Silnik Opel 1.7 CDTI o mocy 100KM (Z17DTH) występuje w samochodach marki Opel i jest konstrukcją firmy Isuzu z rodziny Circle L. Silnik od 2003 roku posiadał już nowoczesny, bezpośredni system wtrysku realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć problemy z cieknącymi pompami oleju co może doprowadzić do uszkodzenia paska rozrządu.
Pompa napędzana jest paskiem a wadliwy uszczelniacz doprowadza do wycieku co skutkuje zamoczeniem paska zębatego. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałą turbinę oraz układ wtryskowy.Minusem jest słaba dynamika w tej odmianie oraz niższa kultura pracy ale za to rekompensuje niski zużyciem paliwa. Reasumując silnik 1.7 CDTI jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach . Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Występują dwie odmiany wtrysków:
Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach
Denso- części orgyinalne bardzo drogie – występują w nowszych modelach
Średnia (głosów: 11) | (7.9) |
Trwałość | 7.6/10 |
Utrzymanie | 7.9/10 |
Dynamika | 8.1/10 |